شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جانشین فرمانده سپاه:‌ حمله اسراییل با موشک پاسخ داده شد و از آن به‌بعد خفه شدند

 

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، با اشاره به حمله اسراییل به پایگاه تی‌فور (T4) سوریه گفت که تصور اسراییل، عدم دریافت پاسخ بود، اما با بمباران موشک به آن‌ها پاسخ داده شد.

سلامی ظهر روز جمعه ۱۸ خردادماه، در نمازجمعه مشهد، درخصوص حمله هوایی اسراییل به پایگاه تی‌فور افزود که اسراییل پاسخ این حمله را در جولان دریافت کرد و متوجه شد که اگر پاسخ دهد، تل‌آویو با خاک یکسان می‌شود و بعد از آن خفه شد و از آن روز، هیچ غلطی نکرد.

او گفت که رسیدن آمریکایی‌ها به داد اسراییل، مانند رسیدن آمبولانس به داد مریضی است که دیگر مرده است و بنابراین آن‌ها باید تسلیم سرنوشت محتوم شوند.

سلامی با بیان اینکه اسراییل تهدیدی برای بقای فلسطین و جهان اسلام است، اضافه کرد که خمینی «محو اسراییل» را به‌عنوان مفهومی نوین در ادبیات سیاسی جهان رایج کرد و پس از آن، اسراییل در ترس فرو رفت و سپس علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز با حمایت از گروه‌های جهادی، ترس به قلب اسراییل فرستاد و تاکنون در هیچ جنگی علیه مسلمانان پیروز نشدند.

 

نابودی اسراییل تنها به یک عملیات بیت‌المقدس نیاز دارد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، با بیان اینکه اسراییل فاقد عمق راهبردی دفاعی است، اضافه کرد که «در برخی موارد، عرض این رژیم، به ۳۴ کیلومتر نمی‌رسد و برای نابودشدن به یک عملیات بیت‌المقدس ما نیاز دارد».

سلامی همچنین گفت که در سوریه ارتش بین‌المللی اسلامی به‌منظور نابودی اسراییل شکل گرفته است و هیچ‌گاه بقای اسراییل، به این شدت، در معرض خطر نبوده است.

 

آمریکا خود را از بازار ۸۰ میلیونی ایران تحریم کرده است

سلامی همچنین با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت که جمهوری اسلامی ایران نیازی به جهان خارج ندارد و آمریکا خود را از یک کشور با بازار ۸۰میلیونی، تحریم کرده است.

 

تهدید به ناامنی برای نفت‌کش‌های خلیج فارس

او همچنین به اهمیت خلیج فارس در تأمین انرژی مورد نیاز کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و گفت: «موتور ما هنوز به طور کامل روشن نشده است. آیا جهان امروز می‌داند انرژی تحت سیطره امنیتی ایران است؟ پس بدانند اگر صنعت خویش را با انرژی خلیج فارس رونق می‌دهند، این مدیون ایران است و نباید سربه‌سر ایران اسلامی بگذارند. شریان حیاتشان در دست ماست. امنیت منافعشان در دستان ماست. ما تا امروز نجابت به‌خرج داده‌ایم، چون نمی‌خواهیم در جهان ما مبدأ ساخت مسأله باشیم و می‌خواهیم حلال مسائل باشیم؛ اما صبر ایران انتها دارد».

سلامی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت آنهایی که فریاد «نه غزه، نه لبنان» سر می‌دهند، ایرانی نیستند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More