شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از آغاز طرح «گشت‌های محله‌محور بسیج» خبر داد

 

 

غلام‌حسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، از تبدیل ایست‌های بازرسی به «گشت‌های محله‌‌محور بسیج» خبر داد و گفت که این گشت‌ها، برای کمک به تأمین امنیت مردم، از پنجم آذرماه، کار خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه، در نشست خبری خود در آستانه‌ی هفته‌ی بسیج، ارتقای امنیت کشور و یاری‌‌رساندن به سربازان نیروی انتظامی در این زمینه را یکی از برنامه‌های بسیج دانست و افزود: «بنا داریم ایست‌های بازرسی را تقلیل دهیم و به گشت‌های محله‌ای تبدیل کنیم، تا اگر کسی پارکینگ نداشت، دغدغه‌ی سرقت ماشین خود در خیابان را نداشته باشد».

هفته‌ی بسیج از ۲۹ آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا ۵ آذرماه که سالروز تشکیل بسیج، به‌فرمان آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۳۵۸ است و «روز بسیج مستضعفان» خوانده می‌شود، ادامه دارد. غیب‌پرور در نشست خبری خود، اعلام کرد که هم‌زمان با ۵ آذر امسال و تجمع بزرگ بسیج، طرح «گشت‌های محله‌محور بسیج» نیز آغاز خواهد شد. او با اشاره به برگزاری جلساتی درمورد این گشت‌ها با قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی، اعلام کرد که «این گشت‌ها مسلح نخواهند بود و‌ وارد حریم خصوصی مردم هم نمی‌شوند و تنها به تأمین امنیت مردم کمک خواهند کرد».

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین با اشاره به «برنامه‌های مفصل بسیج برای ارتقای سواد فضای مجازی»، پرداختن به فضای مجازی را از دیگر اولویت‌های آن نهاد دانست و گفت: «دیشب با وزیر ارتباطات به توافقاتی رسیدیم و گفتیم که برای استفاده‌ی درست و قابل رشد از فضای مجازی، برنامه داریم و نمی‌شود چشممان را روی آن ببندیم».

او در رابطه‌با کم‌شدن نقش بسیج در رسانه‌ها نیز گفت: «با بسیج رسانه، رسانه‌ی ملی و خبرگزاری‌های وابسته‌به بسیج، صحبت‌هایی انجام شده تا این نقیصه رفع شود».

غیب‌پرور در ادامه‌ی سخنانش، با اشاره به این‌که «بسیج اهل تعامل و‌ ارتباط با دولت است و این را بارها اعلام کرده‌»، تأکید کرد که  «ملاحظات سیاسی» نمی‌تواند مانع تعاملات خدمت‌رسانی به مردم شود و «یکی‌دوبار این موضوع را حضوراً به آقای روحانی، رئیس‌جمهور گفته و اعلام آمادگی کرده‌ است».

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش، نهاد متبوع خود را مظهر مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: «همه‌ی آحاد ملت باید در موضوع دفاع سهم داشته باشند و امسال، صدهزار نفر را درقالب ۴۳۰ گردان، در ابعاد نظامی آموزش تکمیلی داده‌ایم، که این موضوع به توانمندی‌های قبلی ما اضافه شده است».

غیب‌پرور با اشاره به طبقه‌بندی اعضای بسیج، گفت: «تا امروز بسیج عادی، فعال و‌ ویژه داشتیم، که به‌زودی، دو لایه‌ی جدید هم به آنها اضافه خواهد شد». او این دو نوع عضویت جدید را «بسیج عمومی» و «بسیج غیرعضو» خواند و گفت: «بسیج غیرعضو، شامل آحاد ملت ایران می‌شود که نظام را قبول دارند؛ اما در بسیج ثبت‌نام نکرده‌اند و بسیج عمومی هم افرادی هستند که ثبت‌نام می‌کنند، ولی زمان شرکت در فعالیت‌های بسیج را ندارند».

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درنهایت، با اشاره به این‌که بخش اعظمی از مردم، انقلاب و ولایت را دوست دارند و نباید بین مردم خط‌کشی کرد، افزود: «از نظر ما، همه‌ی مردم ایران بسیجی هستند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More