شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شعبه هم‌عرض رسیدگی به پرونده محمدعلی طاهری تعیین شد

 

محمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل محمد علی طاهری، بنیان‌گذار "عرفان حلقه" روز سه‌شنبه ۲۱ آذر، از تعیین شعبه هم‌عرض برای رسیدگی به پرونده موکلش خبر داد.

به گزارش ایسنا، وکیل آقای طاهری اظهار کرد: "پس از اینکه حکم صادره از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مبنی بر اعدام، مجدداً از سوی دیوان عالی کشور نقض شد، پرونده با نظر قضات دیوان برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ۱۵دادگاه انقلاب، ارجاع شده است."

وی ضمن بیان اینکه "طاهری در حال حاضر  منتظر احضار به شعبه هم عرض است"، گفت: "علت نقض حکم در دوره پیشین نیز نقص تحقیقات عنوان شده بود."

علیزاده طباطبایی هفتم آبان ماه از نقض حکم اعدام  طاهری توسط دیوان عالی کشور خبر داده و اعلام کرده بود که "این خبر به صورت رسمی به وکلای وی ابلاغ نشده بود".

در عین حال وی گفته بود که "پرونده آقای طاهری بعد از نقض حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور به شعبه هم‌عرض دادگاه انقلاب ارجاع شده، اما شعبه هم‌عرض هنوز تعیین نشده است".

محمد علی طاهری، اولین بار در مرداد ماه سال ۱۳۹۴ به اتهام "فساد فی‌الارض" به اعدام محکوم شد. این حکم در ماه آذر همان سال در شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور نقض و پرونده وی برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب فرستاده شد.

دو سال بعد در شهریور سال ۱۳۹۶ وکلای آقای طاهری خبر دادند که دادگاه انقلاب بار دیگر موکل آنها را به اتهام فساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرده است.

حکم اعدام محمد علی طاهری هفتم آبان ماه ۱۳۹۶ برای دومین بار در دیوان عالی کشور نقض شد.

شهرت محمد علی طاهری از سال‌های ابتدای دهه ۱۳۸۰ با راه انداختن موسسه فرهنگی هنری "عرفان حلقه" و معرفی نوعی طب مکمل با عنوان "فرادرمانی" به تدریج رواج پیدا کرد.

طاهری اولین بار در سال ۱۳۸۹ به اتهامات عقیدتی بازداشت شد و  پس از آن فشا‌رها بر او ادامه پیدا کرد. او در سال ۱۳۹۰ برای سومین بار بازداشت شد.

 

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More