شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشته شدن دو مأمور مرزبانی ایران در درگیری با نیروهای پژاک

 

درگیری نیروهای هنگ مرزبانی ارومیه با افرادی از گروه پژاک منجربه کشته‌شدن ۲ مرزبان ایرانی و مجروح‌شدن ۷ تن دیگر از نیروهای مرزی جمهوری اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درگیری میان گروهان ضیایی از هنگ مرزی ارومیه با نیروهای پژاک که به کشته‌شدن دو نفر از پرسنل ناجا منجر شد، در حالی اتفاق افتاده است که اکیپ گروهان مرزی ضیایی در حال تردد در نوار مرزی، به‌منظور تعویض نیروها بوده‌ و در مسیر حرکت خود با نیروهای پژاک روبرو می‌شوند.

به دنبال این درگیری، سرگرد محمدرضا فیروزی، فرمانده‌ی گروهان مرزی ضیایی و استوار دوم، جواد فرحی کشته و ۷ تن دیگر از نیروهای مرزبانی این گروهان به نام‌های گروهبان یکم، امین میرزایی، استوار دوم، رضا نعمتی، گروهبان یکم، مصطفی بصیر، سرباز حسین قهرمانی، سرباز هادی اصلانی، سرباز سعید تقی‌لو و سرباز سیامک محمدی مجروح می‌شوند.

جواد فرحی و محمدرضا فیروزی، کشته‌شدگان درگیری با پژاک

 

نیروی انتظامی و فرماندهی مرزبانی ناجا هنوز اظهار نظری درخصوص این درگیری نکرده‌اند و جزئیات بیشتری از ماجرا منتشر نشده است. 

پژاک یا «حزب حیات آزاد کردستان» در سال ۲۰۰۵ بنیان نهاده شده است. این حزب، هدف خود را ایجاد «تغییرات اساسی» در جامعه‌ی ایران و به‌ویژه جامعه‌ی کردهای ایران اعلام می‌کند و می‌گوید که برای دمکراسی در ایران و احقاق حقوق کردها مبارزه می‌کند.

بیشترین نیروهای پژاک در کوهستان‌های قندیل (بخشی از رشته‌کوه زاگرس)، بین مرز ایران، عراق و ترکیه مستقرند و منابع امنیتی آمریکا، در سال ۲۰۱۱ تعداد نیروهای مسلح این گروه را حدود ۳۰۰۰ نفر تخمین زده بودند.

پیش از این نیز بارها در مناطق شمال شرقی ایران، نیروهای این گروه با افراد سپاه پاسداران و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی درگیر شده‌اند که به کشته‌شدن افرادی از دو طرف منجر شده است.

گزارشی از سامان رسول‌پور در این رابطه:

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More