شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حرکت با سرعت جت در لوله‌های خلاء

 

مهندسین به زودی تکنولوژی نوینی را آزمایش خواهند کرد که به ایجاد تحول در حمل و نقل بار و مسافر از طریق لوله‌های خلاء،منجر خواهد شد.

«مارسی سایمون» سخنگوی کمپانی هایپرلوپ ۱ گفت: کمپانی هایپرلوپ ۱ که توسعه دهندهٔ این تکنولوژی می‌باشد و در شهر لوس‌آنجلس واقع شده، قصد دارد خودروی غلافی شکلی که طول آن هشت و نیم متر است و بر روی دو ریل حرکت می‌کند را در چند هفتهٔ آینده در نوادا آزمایش کند.

هایپرلوپ ۱ در حال حاضر در حال کار برای توسعه ایده‌ای است که توسط  آلن ماسک ارائه شده است. او بنیانگذار شرکت ساخت موشک (space X) و کمپانی خودروی تسلا می‌باشد.

در سال ۲۰۱۳ وی پیشنهاد حمل مسافراز لوس آنجلس به  سانفرانسیسکو را از طریقه لوله‌ی خلاء ارائه داد.

 

 

این کمپانی در مرحلهٔ آزمایشی‌ قصد دارد به سرعت ۲۵۰ مایل در ساعت یعنی‌ معادل ۴۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

با نزدیک شدن به زمان آزمایش، این کمپانی نتایج آزمایش  انجام شده در دوازدهم ماه مه در صحرای نوادا را منتشر کرد.

در این آزمایش خودرو غلافی شکل برای اولین بار با استفاده از آهنربای شناور شده حرکت کرد.

این کمپانی اعلام کرد که مدت زمان این آزمایش ۵/۳ ثانیه بود که در داخل لوله وکیوم شده انجام شد و سرعت آن‌ به ۷۰ مایل در ساعت رسید.

حامیان این پروژه تصور سرعت ۷۵۰ مایل در ساعت (۱۲۰۰ کیلومتر در ساعت) را دارند. اما افراد مشکوک به این پروژه می‌گویند که ایدهٔ هایپرلوپ با مسائل مهمی‌ ازقبیل گرفتن اجازهٔ ساخت تا رسیدن به سرعت جت در دنیای واقعی‌ روبرو است.

در پروژه هایپرلوپ ۱ تا کنون ۱۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

شروین پیشه‌ور بنیانگذار و مدیر اجرای هایپرلوپ ۱ در گزارشی اعلام کرد که هایپرلوپ ۱ افراد و اشیا را سریع‌تر از هر زمان دیگری در دنیا جابه‌جا می‌کند.

او یک کارآفرین ایرانی‌-آمریکایی است که علاوه بر کمپانی هایپرلوپ، بنیانگذار و مدیر کمپانی شرپا کپیتال که سرمایه‌گذار کمپانی‌هایی از جمله «ایر بی اند بی» و «اوبر» می‌باشد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More