شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نمایش ۴۸ ساعته «توران خانم» در «هاشور»

 

مستند «توران خانم» ساخته مشترک رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب از ۲۶ خرداد به مدت ۴۸ ساعت در شبکه اینترنتی هاشور به نمایش در می‌آید.

این فیلم که همزمان با تولد توران میرهادی، (مادر علم تعلیم و تربیت نوین در ایران)،  از ساعت ۷ بعدازظهر روز ۲۶ خردادماه به نمایش در‌می‌آید، تا ۲۸ خرداد در شبکه اینترنتی هاشور نمایش داده خواهد شد.

رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب از مهرماه سال ١٣٩١ تا آبان‌ماه ١٣٩٥ و آخرین روزهای حیات توران میرهادی همراه او بودند و لحظات زندگی و تلاش‌های او را برای انتشار فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان ثبت کردند.

نتیجه این‌ کار، مستند «توران خانم» است که به‌عنوان هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مستند «کارستان» که درباره کارآفرینان ایرانی در دهه بحران اشتغال در ایران است. به نمایش درآمده است.

سایر فیلم‌های این مجموعه «درباره علی‌اصغر حاجی‌بابا، غلامرضا رسولیان، سعیده قدس، هایده شیرزادی، شیرین پارسی و گروه پازلی‌ها» است.

توران میرهادی را با عنوان « معمار نهادهای کودک و مادر علم تعلیم و تربیت نوین در ایران» می‌شناسند. او استاد ادبیات کودکان، نویسنده و کارشناس آموزش و پرورش و شخصیت برجسته فرهنگی است. میرهادی بیش از شصت سال در گستره آموزش و پرورش و فرهنگ و ادبیات کودکان کوشید و در این راه یکی از چهره‌های تأثیرگذار سدهٔ کنونی ایران است. او به همراه همسرش محسن خمارلو به مدت ۲۵ سال مجتمع آموزشی تجربی فرهاد  را از سال ۱۳۳۴ تا ۱۳۵۹ اداره کرد. میرهادی بنیان‌گذار «شورای کتاب کودک» و «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» است. در این فیلم، تلاش‌ها و نگرانی‌های توران‌ خانم در واپسین سال‌های زندگی‌اش را برای تداوم کارها و اندیشه‌های او برای رشد کودکان این سرزمین می‌توانیم ببینیم.

نمایش اینترنتی این فیلم را می‌توان یک ایده نو و اقدامی نمادین از سوی رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب به شمار آورد.

همچنین این دو هنرمند درنظر دارند که تمام درآمد حاصل از فروش بلیط این اکران را در اختیار «شورای کتاب کودک» و «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» قرار دهند.

تهیه بلیت نمایش «توران خانم» از طریق سایت‌های‌ هاشور، تیوال و سینماتیکت در داخل ایران و در خارج فقط از طریق سایت هاشور امکانپذیر است.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More