شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پرداخت ۱۶ میلیون تومان برای هزینه کفن و دفن جانباختگان معدن یورت

 

استاندار گلستان از پرداخت ۱۶ میلیون تومان به خانواده‌های جانباختگان معدن آزاد شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آنا ، حسن صادقلو در دیداری با خانواده‌های داغدیده در حادثه معدن زمستان یورت گفت: «تمامی مطالبات حقوقی، بیمه‌ای و دیه مسئولیت جانباختگان پیگیری و پرداخت می‌شود.»
این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: «در همین راستا، ۱۶۰ میلیون ریال که ۵۰ میلیون ریال آن توسط پیمانکار و ۱۱۰ میلیون ریال آن کمک بلاعوض ازسوی دولت و تامین اجتماعی است، برای هزینه کفن و دفن به هر یک از خانواده جانباختگان پرداخت می‌شود.»
صادقلو تصریح کرد: «احکام مستمری جانباختگان نیز صادر و تحویل خانواده آنان می‌شود، ضمن اینکه مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان دیه درقالب بیمه مسئولیت به هر یک از خانواده جانباختگان این حادثه غم انگیر پرداخت می‌شود.»
صادقلو به فعالیت کمیته حقیت یاب بررسی کارشناسانه علل وقوع حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر نیز اشاره کرد و گفت: «پس از مشخص شدن دلائل، با فرد یا افراد متخلف در هر رده و مقامی که باشند طبق قانون برخورد خواهد شد.»
وی از خانواده جانباختگان حادثه و نیز کارگران آن معدن خواست که به شایعه سازی‌ها درخصوص حق و حقوق و مطالبات توجه نکنند زیرا تمامی مطالبات کارگران و جانباختگان ازسوی دولت پیگیری و به آنان پرداخت می‌شود.
صادقلو همچنین اضافه کرد: «فعالیت مجدد معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر مشروط به تامین کامل جنبه‌های مختلف ایمنی خواهد بود ضمن اینکه حادثه این معدن هشداری برای دیگر معادن کشور نیز بود که به نکات ایمنی باید جدی تر توجه کنند.»
درحادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که مقارن ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، ۴۳ نفر جان خود را از دست دادند که پیکر یکی از آنان هنوز از تونل خارج نشده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More