شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انصراف جودوکار ایرانی از رقابت‌های گرجستان به دلیل هم‌گروهی با ورزشکار اسرائیلی

 

 

محمد عباس‌نژاد جودوکار ایرانی، به دلیل قرار گرفتن در یک گروه با رقیب اسرائیلی، از شرکت در رقابت‌های جودو گرند پری تفلیس کناره‌گیری کرد.

به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، قرعه کشی پیکارهای جودو گرند پری گرجستان پنجشنبه شب ۹ فروردین (۲۹ مارس) برگزار شد و هفت جودوکار ایرانی حریفان خود را شناختند.

براساس این قرعه کشی و در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم، محمد عباس‌نژاد با رقیب اسرائیلی در یک گروه قرار گرفت و در دور اول باید به مصاف این حریف برود، اما  از حضور در پیکارهای این دوره انصراف داد.

انصراف جودوکار ایرانی از این رقابت‌ها به دلیل هم‌گروهی با حریف اسرائیلی درحالی صورت می‌گیرد که کمیته بین‌المللی المپیک چندی پیش و پس از شکست عمدی علیرضا کریمی مقابل کشتی‌گیر روس برای مواجه نشدن با حریف اسرائیلی در رقابت‌های امیدهای جهان در لهستان، به تمام فدراسیون‌های جهانی دستور داد تا در صورت روبرو نشدن ورزشکاران ایرانی با رقبای اسرائیلی در مسابقات آتی بین‌المللی و جهانی به شدت با فدراسیون و ورزشکاران ایرانی برخورد کنند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان فدراسیون جهانی جودو برای فدراسیون جودو ایران و محمد عباس‌نژاد مجازاتی درنظر خواهند گرفت یا نه.

همچنین در همین وزن، علیرضا خجسته دیگر جودوکار تیم ملی ایران به مصاف متئو پیراس ایتالیایی رفت و پنجم شد.

در منهای ۷۳ کیلوگرم، محمد محمدی بریمانلو در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم با داوید لیما از برزیل مصاف خواهد داد. در همین وزن، سید مهرداد زمانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با دانیل پاول انگلیسی مبارزه خواهد کرد.

در منهای ۹۰ کیلوگرم، وحید نوری در دور نخست با ماکدو از برزیل دیدار خواهد کرد.

در منهای ۱۰۰ کیلوگرم، رامین صفویه در دور اول به مصاف لاشا تاولوری از کشور میزبان می‌رود و در وزن به‌اضافه ۱۰۰ کیلوگرم نیز جواد محجوب، جودوکار سنگین‌وزن تیم ملی ایران در دور اول با سوسلان بستانوف از روسیه رودررو خواهد شد.

مسابقات جودو گرند پری گرجستان جمعه، دهم فروردین (۳۰ مارس) در تفلیس پایتخت این کشور آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد  داشت.

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More