شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تکواندو ایران مغلوب تفکر غلط رئیس فدراسیون شد

 

رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان با مقام سومی تیم ملی ایران خاتمه یافت.

بیست و سومین دوره این رقابت‌ها که در موجو کره جنوبی برگزارشد با قهرمانی تیم میزبان به پایان رسید و تیم‌های روسیه و ایران دوم و سوم شدند.

تیم ملی تکواندوی ایران که مدافع عنوان قهرمانی دوره گذشته بود با سرمربیگری مهدی بی‌باک گام به رقابت‌های موجو گذاشت که ره آورد این تیم کسب دو مدال نقره و یک برنز بود و تکواندوی ایران بدون کسب نشان طلا به حضور خود در این دوره خاتمه داد و ناکام مطلق بود، زیرا شاگردان بی باک قهرمانی جهان را با مقام سومی عوض کردند.

در پایان رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان بخش ورزشی وبسایت ایران اینترنشنال گفت‌وگویی اختصاصی با داود میمندی کارشناس تکواندو ساکن آرنهایم هلند و عضو اسبق هیات رئیسه فدراسیون تکواندو داشته است.

میمندی در ابتدا درباره علت ناکامی تیم ملی تکواندو ایران دراین دوره از رقابت‌ها گفت: تیم ملی دراین مسابقات با آمادگی کامل حاضر نشد و از روحی نیز با شرایط بسیار بدی راهی کره‌جنوبی شد. حاشیه‌های زیادی  که در پیکارهای انتخابی برای ملی‌پوشان به وجود آمد از نظر روانی تاثیر بسیار زیادی روی آنها داشت. مهدی بی‌باک به عنوان سرمربی این تیم در انتخاب ترکیب نهایی عدالت را رعایت نکرد و تکواندوکارانی را با خود به کره جنوبی برد که برخی از آنها شایستگی پوشیدن هوگو تیم ملی را نداشتند و برعکس روی نام تکواندوکارانی قلم قرمز کشید که اگر آنها در ترکیب نهایی حضور داشتند می‌توانستند با تجربه بالای خود سرنوشت تیم را در شرایط بحرانی عوض کنند.

این کارشناس تکواندو ساکن آرنهایم هلند همچنین درباره مدال نقره کیمیا علیزاده در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهارداشت:علیزاده تا مسابقه فینال نمایش بسیار خوبی داشت و حریفان خود را مقتدرانه از پیش رو برداشت، اما در دیدار نهایی مقابل حریف ساحل عاجی خود کم روحیه ظاهر شد و برای من هم جای سئوال دارد که چرا این تکواندوکار در دیدار نهایی این چنین ظاهر شد. هرچه به پایان مسابقه نزدیک می‌شدیم بدن علیزاده تحلیل می‌رفت و این تکواندوکار از لحاظ قدرت بدنی با مشکل روبرو بود و اگر مبارزه لحظات دیگری ادامه داشت این تکواندوکار اخطار دهم را نیز دریافت می‌کرد و مجبور بود به علت دریافت این همه اخطار مسابقه را ترک کند.

وی افزود: کیمیا علیزاده با دریافت این مدال با ارزش نشان داد یکی از امیدهای آینده تکواندو زنان ایران و دنیاست و با سن کمی که دارد در صورت توجه بیشتر به تمرینات و آنالیز درست حریفان می‌تواند سالیان سال برای ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک مدال کسب کند و او بدون شک یکی از پدیده‌های تکواندو جهان است.

قهرمان اسبق تکواندوی ایران درباره عملکرد مهدی بی‌باک به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در رقابت‌های جهانی موجو کره جنوبی تصریح کرد: بی‌باک یکی از بهترین قهرمانان تکواندو ایران است و در زمانی که او به صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال می کرد قهرمان جهان شد و از نظر فنی جزو بهترین‌های این رشته بود، اما به عنوان عضوی از خانواده تکواندو ایران باید عرض کنم که او در حد سرمربیگری تیم ملی تکواندو نبوده و نیست و نمی تواند سکان هدایت این تیم بزرگ را برعهده گیرد.چند ماه پیش درجلسه کمیته فنی فدراسیون تکواندو که برای انتخاب سرمربی تیم ملی ایران برگزار شد، اعضای کمیته فنی به مسعود خلیفه دوازده رای دادند و مهدی بی باک تنها چهار رای کمیته فنی را توانست کسب کند، اما از آنجایی که رئیس فدراسیون فردی خود رای است نظر کمیته فنی را کم اهمیت جلوه داد و در حالی‌که همگان به سرمربیگری مسعود خلیفه رای دادند به یکباره بی باک به عنوان سرمربی انتخاب شد و انتخاب یک جانبه او از سوی محمد پولادگر، رئیس فدراسیون نشان از شعاری بودن کمیته فنی داشت.

میمندی در خصوص حاشیه‌های پررنگ مدیریت محمدپولادگر در ریاست فدراسیون تکواندو در چند سال اخیر گفت: پولادگر با نهادهای قدرت در جمهوری اسلامی ارتباط نزدیکی دارند و آنها هستند که در این سال‌ها از او در هر صورتی حمایت کرده‌اند و این برای دولت و وزارت ورزش ایران خوب نیست که فردی ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده داشته باشد که به هیچ عنوان شایستگی حضور دراین جایگاه را نداشته و ندارد و به جرات باید گفت که ناکامی‌های تکواندو ایران در چند سال اخیر نتیجه مدیریت غلط و یکسویه پولادگر است.

وی افزود: من در چند روز گدشته درباره وضعیت اسفبار تکواندوی ایران و ریاست پرحاشیه پولادگر بر فدراسیون با محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان صحبت کردم و به صراحت به او گفتم که برای ورزش ایران خوب نیست که یک فرد پرحاشیه و جنجالی ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده داشته باشد و دوستانه از او خواستم که دست از حمایت همه‌جانبه از پولادگر بردارد و نگذارد با بودن چنین فردی در راس هرم تکواندوی ایران، این رشته پرمدال به حاشیه رود.

این کارشناس تکواندو در پایان تصریح کرد: خانواده تکواندو با صدایی بلند از شخص وزیر ورزش می‌خواهد که به دوران سیاه مدیریتی پولادگر در فدراسیون تکواندو خاتمه داده و اجازه دهد با ورود افرادی دلسوز، کاردان و تازه نفس به فدراسیون، تکواندوی ایران دوباره به روزهای طلایی خود بازگردد.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More