شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
افشاگری روزنامه نیویورک تایمز

رئیس فیفا با پروژه سوپر لیگ اروپا موافق بود

جنجالی دیگر در فیفا. نیویورک تایمز نوشته رئیس فیفا در مراحل اولیه موافق طرح سوپر لیگ اروپا بوده است. طرحی جنجالی که یک ماه پیش جهان فوتبال را شوکه کرد، همچنان خبرساز است.

این روزنامه آمریکایی به اسنادی دست یافته که نشان می دهد جیانی اینفانتینو به طور پنهانی با پایه گذاران طرح سوپر لیگ اروپا در ارتباط بوده تا ببیند این طرح چه سودی برای فیفا خواهد داشت.

اطلاعات نیویورک تایمز که از جمله در گفتگو با یکی از مالکان باشگاهای تشکیل دهنده سوپر لیگ بدست آمده نشان می دهد در مذاکرات بین چند مقام فیفا و پایه گذاران این لیگ، ماتیاس گرافستروم معاون دبیرکل فیفا هم شرکت داشته است. 

این مذاکرات از سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود.

این باشگاهها در قبال اعلام حمایت فیفا از سوپر لیگ، قرار بود در جام جهانی باشگاه‌ها تحت نظر فیفا شرکت کنند. پولی از این بابت نگیرند و سودی تا ۱ میلیارد دلار در سال نصیب فیفا کنند.

نیویورک تایمز نوشته الکساندر چفرین، رئیس یوفا بلافاصله پس از اعلام راه اندازی سوپر لیگ در جلسه ای اضطراری در مقر یوفا در سوئیس از اینفانتینو پرسیده که آیا نقشی در این طرح داشته یا نه. رئیس فیفا منکر دخالت خود در این پروژه شده است.

پروژه سوپر لیگ که با حضور ۱۲ تیم  مشهور و ثروتمند از کشورهای انگلستان، اسپانیا و ایتالیا راه‌اندازی شده بود قرار بود در نهایت با حضور ۲۰ تیم برگزار شود.

مخالفت گسترده هواداران فوتبال این طرح را در ۴۸ ساعت به شکست کشاند. اینفانتینو هم پس از اعلام رسمی راه اندازی سوپر لیگ اروپا به شدت از این طرح انتقاد کرده و گفته بود این باشگاهها باید منتظر عواقب کارشان باشند. بازیکنان این تیم‌ها از جمله تهدید شدند از حضور در رقابت‌های اروپایی و بین‌المللی محروم خواهند شد.

 

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More