شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محمدی در گفت‌و‌گو با ایران اینترنشنال: آیسان ادیب در وزنه برداری ایران تاریخ ساز شد

 

محمود محمدی، کارشناس وزنه برداری با بیان اینکه مسؤولان فدراسیون وزنه برداری ایران باید توجه بیشتری به بانوان این رشته کنند، گفت:« در صورت حمایت همه جانبه، آن‌ها قابلیت کسب افتخار برای ورزش ایران را دارند».

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، پنج وزنه بردار دختر به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران دعوت شدند. این اردو از روز یکشنبه، پنجم فروردین در سالن وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز خواهد شد.

محمود محمدی، ملی پوش اسبق تیم وزنه برداری جوانان ایران و کارشناس این رشته در «هیوستون»، آمریکا، روز پنج‌شنبه، دوم فروردین در گفت‌وگو با بخش ورزشی وب‌سایت ایران اینترنشنال درباره مشکلات بانوان وزنه بردار ایرانی با اشاره به نگاه درجه دو مسؤولان وزارت ورزش به ورزش بانوان اظهار داشت:« وزنه برداری مردان ایران در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و همواره یکی از قدرت‌های برتر این رشته محسوب می‌شود. حتی نخستین مدال ایران در بازی‌های المپیک را نیز جعفر سلماسی به ارمغان آورد. باید گفت اگر در بخش بانوان نیز حمایت بیشتری صورت گیرد و آن‌ها در اردوی بیشتری شرکت کنند، می‌توانند در سال‌های آینده برای ایران در رقابت‌های برون مرزی مدال کسب کنند».

او افزود:«همانطور که می‌دانید در سفر ماه قبل خانم پاپاندرئا، رئیس فدراسیون وزنه برداری آمریکا و نایب رئیس فدراسیون جهانی این رشته به ایران او با ابراز تاسف از عدم حضور زنان وزنه بردار ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی گفت که آن‌ها از پتانسیل بالایی برخوردارند و در صورت حمایت رئيس فدراسیون وزنه برداری و مدیران وزارت ورزش حداکثر تا ده سال آینده می‌توانند مدال‌های رنگارنگی را برای ایران به ارمغان بیاورند».

ملی پوش اسبق تیم وزنه برداری جوانان ایران تصریح کرد:«مشکلات بانوان فقط در وزنه برداری خلاصه نمی‌شود این قشر در ورزش ایران بسیار مظلوم واقع شده و چون نگاه مسؤولان در ایران به ورزش مردانه است آن‌ها مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و با مشکلات فراوانی دست به گریبانند».

این کارشناس وزنه برداری ساکن «هیوستون»، آمریکا در خصوص وزنه زدن «آیسان ادیب»، دختر ۸ ساله اردبیلی در رقابت‌های وزنه برداری جام فجر در خوزستان گفت:«علیرغم مشکلات فراوان و ممانعت حراست شرکت نفت از حضور این دختر وزنه بردار، او با شجاعت مثال زدنی روی صحنه رفت و به صورت نمایشی وزنه زد و نام خود را در وزنه برداری ایران ماندگار کرد. موفقیت این دختر هشت ساله در زدن وزنه، پیام‌های زیادی به همراه داشت. او با جسارتی که به خرج داد راه را برای سایر بانوان باز کرد تا وارد این عرصه شوند. از یک سال گذشته که مجوز حضور بانوان ایرانی در وزنه برداری صادر شده امیدها برای حضور آن‌ها در این رشته ورزشی بیشتر شده و علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری به نایب فدراسیون جهانی قول داد که زمینه را برای رشد وزنه برداری بانوان در ایران فراهم کند و اگر این اتفاق خوب در آینده بیفتد بانوان ایرانی در وزنه برداری حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت».

محمدی در ادامه با بیان اینکه «علی مرادی» در ریاست فدراسیون وزنه برداری موفق بوده و می‌تواند به رشد وزنه برداری بانوان در ایران کمک کند، اظهار داشت:«در حال حاضر بهترین گزینه برای وزنه برداری علی مرادی است. او قهرمان آسیاست و توانسته این رشته را از رکود خارج کند. خود من زمانی که در تیم ملی وزنه برداری ایران حضور داشتم علی مرادی ریاست فدراسیون را برعهده داشت و برای رفع مشکلات وزنه برداران تلاش زیادی می‌کرد. همین تلاش‌های او بود که وزارت ورزش سال گذشته مجوز حضور بانوان ایرانی در وزنه برداری را صادر کرد و می‌توان امید داشت که با همت رئیس فدراسیون و برنامه ریزی او بانوان وزنه بردار ایرانی در آینده در رقابت‌های مختلف بدرخشند.

او در پایان گفت:«خیلی از کسانی که در ورزش ایران مسؤولیت دارند تفکراتشان با مدیران رده بالای نظام در یک راستا است. در این میان برخی از مدیران ورزش مثل علی مرادی و رسول خادم با این حال که در سیستم نظام جمهوری اسلامی رشد کرده‌اند، اما در برخی از موارد تصمیمات جسورانه‌ای می‌گیرند که در ورزش ماندگار می‌شود. به طور مثال استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی در انتقاد به تصمیمات مسؤولان رده بالای نظام در خصوص روبرو نشدن ورزشکاران ایرانی با رقبای اسرائیلی در نوع خود یک حرکت شجاعانه بود. علی مرادی نیز با گرفتن مجوز برای بانوان وزنه بردار و تلاش برای وزنه زدن آیسان هشت ساله و قولی که به نایب رئیس فدراسیون جهانی درباره حمایت از وزنه برداری بانوان داد مشخص کرد که به دنبال موفقیت بانوان وزنه بردار در کنار وزنه برداران مرد ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی است».

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More