شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
منچستر یونایتد یک - لیورپول یک

یونایتد مانع رکورد شکنی لیورپول

 

هفته نهم لیگ برتر انگلستان با دیدار دو رقیب دیرینه فوتبال این کشور همراه بود. منچستر یونایتد در اولدترافورد میزبان لیورپول صدرنشین مطلق لیگ بود.

لیورپول در فصل جدید و در تمامی هشت دیدار گذشته پیروز میدان بود و در صورت شکست منچستر یونایتد در خانه این تیم می‌توانست با رکورد هجده پیروزی پیاپی که در اختیار منچستر سیتی و تحت مربیگری گواردیولا است مساوی کند.

شاگردان اوله‌گنار سولشایر برخلاف لیورپول شرایط خوبی در جدول ندارند. یونایتد تنها دو امتیاز با نیوکاسل انتهای جدولی که در خطر سقوط است فاصله دارد و پیروزی در این دیدار می‌توانست تا حدود زیادی شرایط این تیم را بهتر کند. صرف‌نظر از این موضوع یونایتد به دنبال این بود که در این دیدار حتی با یک مساوی نیز مانع از رکورد شکنی لیورپول شود.

ترکیب دو تیم:

لیورپول با همان ترکیب همیشگی ۳-۳-۴ به میدان آمد.با غیبت محمد صلاح ، اورگی جایگزین او در خط حمله شد.

نقطه اوج این دیدار ترکیب متفاوت منچستریونایتد بود.

سولشایر با سیستم ۲-۵-۳ بازیکنانش را به میدان فرستاد. در این ترکیب سولشایر سعی داشت پنج بازیکن حیاتی لیورپول در زمان حمله را کنترل کند.

درسیستم سه دفاع یونایتد، مارکو روخو، هری مگ‌گوایر و ویکتور لیندلوف در مقابل سه مهاجم همیشگی لیورپول یعنی سادیو مانه، فیرمینو و اورگی قرار می گرفتند. با توجه به حضور همیشگی دو مدافع کناری لیورپول در زمان حمله آرون ون بیساکا در سمت راست مامور مهار اندی رابرتسون بود بود و در سمت چپ نیز اشلی یانگ آلکساندر آرنولد را مارک می‌کرد.

نوع بازی دو مدافع- هافبک یونایتد که سعی داشتند در بیشتر زمان بازی خصوصا در نیمه اول در زمین لیورپول بازی کنند موجب شده بود تا یونایتد بخوبی جریان بازی را کنترل کند و تیم برتر میدان باشد. 

در میانه میدان فرد و اسکات مک تومینای به‌عنوان دو هافبک دفاعی که برروی یک خط بازی می‌کردند با جنگندگی بی‌امان خود مانع می‌شدند تا جردن هندرسون و جورجینیو واینالدوم در جریان بازی تاثیرگذار باشند. در شرایطی که فابینیو به‌عنوان تنها هافبک دفاعی لیورپول در سیستم ۳-۳-۴ وظیفه داشت تا فضاهای بین مدافعین را پوشش دهد آندریاس پریرا هافبک تهاجمی یونایتد بدون یار مستقیم می‌توانست به خوبی دو‌مهاجم خود مارکوس رشفورد و دانیل جیمز را صاحب توپ کند. 

پریرا در زمان ترانزیشن مثبت( از دفاع به حمله) و همینطور ضد حملات عالی عمل می‌کرد و به خوبی دو مهاجم یونایتد را صاحب توپ می‌کرد.

دقیقه ۳۵ و گل منچستر یونایتد نمونه کاملی از ضد حملات مرگبار یونایتد در این دیدار بود. در حالی‌که بازیکنان لیورپول اعتقاد داشتند لیندلوف بر روی اورگی خطا کرده اما لیندلوف پس از تصاحب توپ آن‌را در اختیار مک تومینای گذاشت تا با پاس او جیمز با سرعت دیدنی‌اش در سمت راست به سمت دروازه هجوم ببرد. در این صحنه حرکت دیدنی رشفورد در جدا شدن از ماتیپ مدافع وسط لیورپول دیدنی بود. رشفورد قبل از ارسال جیمز ابتدا نشان داد که قصد دارد در جلو ماتیپ صاحب توپ شود و وقتی ماتیپ سعی کرد فضای جلوی خود را پوشش دهد رشفورد با کمی مکث‌ از فضای پشت ماتیپ استفاده کرد و به‌راحتی دروازه لیورپول را باز کرد.

نیمه اول با برتری یونایتد دو تیم به رختکن رفتند و با شروع نیمه دوم یونایتد دقیقا به مانند نیمه اول و با همان استراتژی ضد حمله بازی را ادامه داد. سرعت و بازی ترکیبی رشفورد و جیمز در چندین مورد دروازه لیورپول را به خطر انداخت.

لیورپول تا بیست دقیقه پایانی هیچ نشانه‌ای از روزهای خوب خود نداشت و یونایتد نیز با عقب نشینی کامل و تعویض رشفورد به دنبال سه امتیاز بازی بود. کلوپ که به‌خوبی جریان بازی را تحت نظر داشت دست بکار شد. با تعویض اورگی و هندرسون و به بازی آمدن الکس چمبرلین و آدام لالانا و تکنیک خوب آنان در فضاهای کوچک لیورپول توانست یونایتد را در یک سوم دفاعی آنان تحت فشار بگذارد و به گل برسد. دقیقه هشتاد و پنج و با اشتباهات سریالی مدافعین یونایتد در ارسال رابرتسون از سمت چپ و در حالیکه یانگ مدافع-هافبک سمت چپ یونایتد نیز منطقه خود را پوشش نداده بود لالانا توانست دروازه یونایتد را باز کند.

لیورپول با این تساوی و به رغم پیروزی منچسترسیتی مقابل کریستال پالاس همچنان با شش امتیاز اختلاف صدرنشین لیگ برتر است. 

یونایتد با آنکه در جدول رده بندی جایگاه مناسبی ندارد اما با حضور بازیکنان جوان و با کیفیتی که در ترکیب این تیم حضور دارند و بازی با برنامه‌ای که در مقابل قهرمان اروپا به نمایش گذاشت نشان داد در آینده‌ای نزدیک می‌تواند دوباره جایگاه اصلی خود را به دست بیاورد. 

 

سایر نتایج:

اورتون ۲- وستهام ۰

لستر ۲ - برنلی ۱

استون ویلا ۲ - برایتون ۱

بورنموث ۰ - نوریچ ۰

چلسی ۱ - نیوکاسل ۰

تاتنهام ۱ - واتفورد ۱

ولورهمپتون ۱ - ساوتهمپتون ۱

کریستال پالاس ۰ - منچسترسیتی ۲

بازیکن سابق تیم ملی ایران
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More