شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یورش انگلیسی‌ها برای فتح هر دو جام اروپا

 

این روزها انگلیسی‌ها در فوتبال اروپا مهارنشدنی به نظر می‌رسند. تیم‌های حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا مشخص شد و نیمی از آنها لیگ برتری هستند. این اولین بار از فصل۸۴ - ۱۹۸۳است که چهار تیم انگلیسی به نیمه‌نهایی جام‌های اروپایی می‌رسند و این نشان از اوج‌گیری دوباره آنها در صحنه فوتبال قاره دارد.

لیگ برتر در سال‌های گذشته جذابترین لیگ دنیا برای طرفداران فوتبال بوده، ولی این اسپانیایی‌ها بودند که در صحنه فوتبال اروپا حکومت می‌کردند. لیگ قهرمانان در پنج سال گذشته بین دو غول لالیگا، رئال مادرید و بارسلونا تقسیم شده و آخرین موفقیت انگلیسی‌ها به قهرمانی چلسی در سال ۲۰۱۲برمی‌گردد. در لیگ اروپا هم ۴ قهرمانی از ۵ دوره اخیر سهم اسپانیایی‌ها بوده و تنها منچستریونایتد مورینیو در سال ۲۰۱۷ توانست این نوار را قطع کند.

در این فصل اما انگلیسی‌ها برای قهرمانی هر دو جام دورخیز کرده‌اند و حتی شاید شاهد دو فینال صد درصد ‌انگلیسی باشیم. در لیگ قهرمانان لیورپول مقتدرانه پورتو را کنار زد و امید زیادی دارد که با عبور از سد بارسا برای دومین فصل متوالی به فینال برسد.

در دومین نیمه‌نهایی تاتنهام مقابل آژاکس، پدیده این فصل لیگ قهرمانان کار سختی دارد، ولی پوچتینو بعد از حذف منچسترسیتی حاضر نیست پای فینال تسلیم شود.

در لیگ اروپا وضعیت انگلیسی‌ها بهتر است و از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد که اگر آرسنال و چلسی با هم روبرو نشوند، در فینال به هم می‌رسند. بزرگترین خطر جدی برای آنها در این مسیر ناپولی بود که در یک چهارم نهایی به دست آرسنال حذف شد. توپچی‌ها پس از برتری دو بر صفر بازی رفت، پنجشنبه در ایتالیا هم توانستند حریف زهردارشان را به خوبی کنترل کنند و با ضربه ایستگاهی دیدنی لاکازت به پیروزی برسند.

آرسنال در نیمه‌نهایی فصل گذشته مغلوب اتلتیکو مادرید شد، ولی این بار مقابل والنسیا کارش آسان‌تر است. امری سابقه سه قهرمانی متوالی لیگ اروپا با سویا را دارد و پنجشنبه توانست به بیست و ششمین برد در مراحل حذفی این مسابقات برسد. او در مقطعی روی نیمکت والنسیا هم نشسته و شناختش از این تیم یاور آرسنال خواهد بود.

چلسی هرچند در استمفوردبریج مقابل اسلاویا پراگ به دردسر افتاد، ولی در نهایت حریفش را 3-4 برد و با برتری ۵-۳ در مجموع به نیمه‌نهایی رسید. چلسی در این فصل توانسته ۱۸ بازی از۲۲ بازی‌اش در لیگ اروپا را ببرد و این یک هشدار بزرگ برای آینتراخت فرانکفورت، حریف این تیم در نیمه‌نهایی است.

تیم‌های انگلیسی علاوه بر جام‌های اروپایی، در لیگ داخلی هم بازی‌های حساسی دارند و این کار آنها را سخت‌تر می‌کند. شش مدعی لیگ برتری برای قهرمانی و کسب سهمیه به سختی می‌جنگند، در حالی که خیال بارسا بابت قهرمانی لالیگا راحت است و لیگ هلند مسابقات هفته ماقبل آخر را لغو کرده تا آژاکس با آمادگی کامل با تاتنهام روبرو شود. با این حال نمایندگان لیگ برتر آنقدر آماده‌اند که بتوانند فصلی تاریخی در لیگ‌های اروپایی را رقم بزنند.

روزنامه نگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More