شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹

پیروزی آلمان،نروژ و فرانسه و توقف اسپانیا

 

روز گذشته آخرین دور مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی در فرانسه آغاز و با انجام ۴ بازی، تکلیف تیم‌های صعود کننده از گروه A و B مسابقه‌ها مشخص شد. در پایان بازی‌های دیروز، تیم‌های اسپانیا، آلمان، فرانسه و نروژ به جمع ۱۶ تیم نهایی راه پیدا کردند.

چین ۰ - اسپانیا ۰

چین و اسپانیا، ساعت ۶ به وقت محلی در استادیوم «استاد اوسن» شهر لو آور فرانسه، به دیدار یکدیگر رفتند. دو تیم سه امتیازی، از گروه B رقابت‌ها، که برای صعود به جمع ۱۶ تیم نهایی، به ۳ امتیاز این بازی نیاز داشتند. پیروزی هر کدام از تیم‌ها تضمین کننده صعود به مرحله حذفی بود و یک نتیجه مساوی می‌توانست اسپانیا را به دلیل تفاضل گل بهتر روانه مرحله بعد کند. بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

این مسابقه با قضاوت الینا آلوز باتیستا، داور برزیلی آغاز شد. چینی‌ها که حالا سابقه حضور در 7 دوره از ۸ دوره جام جهانی را دارند، امیدوار بودند با کسب پیروزی در این مسابقه، از مرحله گروهی رقابت‌ها صعود کنند. در نیمه اول اسپانیا با بازی بهتر توانست چند موقعیت روی دروازه چین ایجاد کند، اما مهاجمان این تیم در گلزنی ناموفق بودند. چین هم با یک بازی دفاعی تلاش می‌کرد تا موقعیت گل روی دروازه اسپانیا ایجاد کند. بازی نه چندان هیجان‌انگیز این دو تیم در نیمه دوم نیز بدون گل به پایان رسید. با این تساوی، اسپانیا به مرحله بعد صعود کرد. چین نیز می‌تواند به عنوان بهترین تیم سوم مرحله گروهی، به دور حذفی رقابت‌ها راه پیدا کند.

 

آفریقای جنوبی ۰ - آلمان ۴

دو تیم در شرایطی وارد این بازی شدند، که آلمان با کسب ۶ امتیاز از دو بازی قبل، صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کرده بود و آفریقای جنوبی با صفر امتیاز در انتهای جدول گروه ‌‌‌B قرار داشت. قهرمان دو دوره جام جهانی در نهایت توانست با پیروزی ۴-۰ در این بازی، با حداکثر امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد، و آفریقای جنوبی نیز در مجموع با سه شکست، هشت گل خورده و تنها یک گل زده به خانه باز خواهد گشت.

آلمان‌ها اولین گل خود را در دقیقه ۱۴ و روی اشتباه مدافعان آفریقای جنوبی در یارگیری به ثمر رساندند. ملانی لیوپوز که بدون فشاری از سوی مدافعان آفریقای جنوبی در محوطه شش قدم جاگیری کرده بود، کرنر ارسالی شوارتز را به راحتی با یک ضربه سر وارد دروازه دلامینی، گلر آفریقای جنوبی کرد.

بازیکنان آفریقای جنوبی که در تصاحب توپ ناموفق بودند، دومین گل را در دقیقه ۲۹ بازی و این بار روی اشتباه گلر خود دریافت کردند. دلامینی نتوانست پاس زمینی بسیار ضعیف شوویز را در محوطه جریمه مهار کند تا سارا دابریتز، به سادگی دومین گل آلمان‌ها را به ثمر برساند. آن‌ها پیش از پایان نیمه اول، سومین گل خود را نیز به ثمر رساندند. توپ ارسالی جولیا گوین از سمت راست با ضربه سر دقیق الکساندرا پوپ، برای سومین بار وارد دروازه افریقای جنوبی شد.

ژرمن‌ها که در این نیمه موقعیت‌های گل زیادی را از دست داده بودند، در نیمه دوم تنها یک بار توانستند دروازه حریف را باز کنند. ضربه سر زیبای هگرینگ با یک واکنش زیای از سوی دلامینی -که در این نیمه بازی بهتری از خود نشان داد- به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد اما در برگشت، مگول با یک ضربه تمام کننده چهارمین گل را وارد دروازه آفریقای جنوبی کرد.

 

نیجریه ۰ - فرانسه ۱

نیجریه‌ای‌ها می‌توانستند با کسب یک امتیاز مقابل میزبان رقابت‌ها، حضور خود را در مرحله یک هشتم نهایی قطعی کنند. این بازی اما در نهایت با نتیجه ۱-۰ به نفع فرانسوی‌ها به پایان رسید، تا آن‌ها با کسب حداکثر امتیاز به عنوان تیم اول گروه به مرحله حذفی صعود کنند. حالا آفریقای جنوبی که با ۳ امتیاز در رده سوم گروه A قرار دارد، امیدوار است تا در پایان مرحله گروهی مسابقات جواز حضور در مرحله حذفی را به عنوان بهترین تیم سوم کسب کند.

این بازی در استادیوم «روآژون پارک» شهر رن و با سوت ملیسا بورخاس، داور اهل هندوراس آغاز  شد. بازی در نیمه اول با برتری فرانسه در مالکیت توپ و ایجاد موقعیت روی دروازه حریف دنبال شد، اما مهاجمان این تیم در  گلزنی ناموفق بودند. در نیمه دوم و در حالی که بازی تا دقیقه ۷۳ بدون گل ادامه داشت، ویوین اسیی در محوطه جریمه با خطای «ان‌گوی ابره»، مدافع آفریقای جنوبی متوقف شد تا داور که ابتدا اعتقادی به خطای پنالتی نداشت، پس از مراجعه به VAR، تصمیم خود را تغییر دهد. ابر که پیش از این در دقیقه ۲۸، یک کارت زرد دریافت کرده بود، در صحنه پنالتی، کارت زرد دوم را نیز گرفت تا آفریقای جنوبی ۹ نفره به بازی ادامه دهد. رنارد پشت ضربه ایستاد، اما به دلیل خطای حرکت زودهنگام «چیاماکا اندوزی» دروازه‌بان آفریقای جنوبی، داور دستور تکرار آن را داد. در ضربه مجدد، وندی رنارد، مدافع فرانسه، با یک ضربه پای راست توپ راوارد دروازه نیجریه کرد، تا فرانسه که در بهترین فرم خود قرار نداشت، با همین یگ گل در این دیدار به پیروزی برسند.

کره جنوبی ۱ - نروژ  ۲

کره جنوبی و نروژ دو تیم دیگر گروه A مسابقات، همزمان با دیدار فرانسه و افریقای جنوبی به مصاف یکدیگر رفتند. نروژ با سه امتیاز از دو دیدار قبلی خود، امیدوار بود با پیروزی در این دیدار به مرحله حذفی صعود کند. با یک پیروزی ۲-۱ در این بازی آن‌ها به هدف خود رسیدند، تا به عنوان دومین تیم گروه به همراه فرانسه در جمع ۱۶ تیم نهایی حضور داشته باشند. کره جنوبی نیز با کسب صفر امتیاز از سه بازی، به پایان کار خود در این تورنمنت رسید.

 

 

خبرنگار
تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More