شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله لفظی ترامپ به جان کِلی رئیس کارکنان کاخ سفید

 

روزنامه نیویورک تایمز امروز دوشنبه 13 شهریور در گزارشی می‌نویسد اخبار رسیده از کاخ سفید حاکی از این است که دونالد ترامپ رئیس جدید کاخ سفید جان کِلی را مورد حمله لفظی شدید قرار داده است.

نیویورک تایمز می‌نویسد: «به نظر می‌رسد اکنون ترامپ و کِلی به سوی یک برخورد شخصیتی با یکدیگر پیش می‌روند که زمینه‌ساز تنش‌های اخیر در میان کارمندان کاخ سفید می‌باشد.

اخبار رسیده از کاخ سفید حاکی است که ترامپ پس از آنکه جان کِلی از او خواسته است تا از سیاسی کردن مسایل عادی و معمول در برنامه‌های دولت خودداری کند، وی شدیداً به جان کِلی حمله لفظی کرده است. کلی حتی از ترامپ خواسته است از تعداد توئیت‌های خود بکاهد.

همین منابع می‌گویند که جان کِلی 67  ساله، در مقابل حملات و  انتقادات ترامپ خونسردی خود را حفظ کرده اما بعداً به همکاران خود گفته است وی در طول 35 سال خدمت نظامی خود هیچ‌کس با وی چنین رفتاری نداشته است و پس از این چنین رفتاری را از سوی ترامپ در مورد خود تحمل نخواهد کرد.

جان کِلی ژنرال 4 ستاره بازنشسته‌ای است که پیش از این فرماندهی نیروهای آمریکا در عراق و آمریکای جنوبی را به عهده داشته است. وی پنج هفته پیش پس از خروج راینس پریبس از تیم مشاوران ترامپ، به سمت ریاست کارمندان کاخ سفید منصوب شد.

جمعه گذشته دونالد ترامپ با درز اخبار مربوط به بروز اختلاف خود با جان کِلی برای فرونشاندن و کم‌اهمیت جلوه دادن این حادثه در توئیتی گفته بود: «جان کِلی در مقام ریاست کارمندان کاخ سفید وظایفش را عالی انجام می‌دهد. من نمی‌توانم بیشتر از این از کار او راضی و خوشحال باشم.»

نیویورک تایمز می‌افزاید: «نهایتاً دونالد ترامپ آدم مستقلی است و در مقابل هرگونه تلاش برای کنترل رفتار و شخصیتش از طرف یک نظامی با دیسیپلین مقاومت خواهد کرد.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More