شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آتش‌سوزی در گمرک اسلام‌قلعه؛ ایران به کمک افغانستان می‌رود

در پی وقوع آتش‌سوزی در گمرک اسلام‌قلعه ولایت هرات در غرب افغانستان، ده‌ها تانکر گاز و مواد نفتی منفجر شده‌اند.

به گفته مقام‌های محلی ولایت هرات، این حادثه ظهر روز شنبه ۲۵ دلو/بهمن رخ داده و تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی در گمرک اسلام‌قلعه آغاز شده است.

سید وحید قتالی، والی هرات، به رسانه‌ها گفت آتش‌سوزی گسترده‌ است و به‌دلیل کمبود امکانات در این ولایت، برای مهار آتش‌سوزی از ایران درخواست کمک شده‌ است.

تاکنون دلیل این آتش‌سوزی مشخص نشده و تلفات انسانی و خسارات مالی ناشی از آتش‌سوزی نیز اعلام نشده است. تصاویر منتشر‌شده از گمرک اسلام‌قلعه نشان می‌دهد آتش‌سوزی گسترده است.

در پی این آتش‌سوزی، برشنا، شرکت برق افغانستان، اعلام کرد که خط برق ۱۳۲ کیلو‌ولت وارداتی از ایران به هرات نیز قطع شده و تیم فنی این شرکت در تلاش است اشکال رفع و برق وارداتی مجددا وصل شود.

‏رسول موسوی، مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه ایران، در توییتی نوشت: «آتش در خانه همسایه آتش در خانه ماست. آتش‌سوزی گسترده در اسلام‌قلعه مرز ایران با افغانستان. باید با تمام قوا به کمک افغانستان رفت. هر کاری را که در حیطه وظایفم بود انجام دادم. اکنون منتظرم ببینم در عمل چه خواهد شد؟»

در همین حال، به گزارش خبرگزاری ایرنا، این آتش‌سوزی موجب «تعطیلی سریع تاسیسات گمرکی در مرز دوغارون ایران و خروج همه کامیون‌ها و خودروهای باربری» شده است. این انفجار تبعاتی برای تاسیسات مرزی و گمرکی ایران نیز در پی داشته و با رسیدن آتش به داخل خاک ایران، سبب انفجار برخی از مخازن آب و گاز شده است.

ایرنا خبر داده است که یگان‌هایی از نیروی زمینی ارتش مستقر در نوار مرزی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران جهت امدادرسانی و کنترل منطقه، وارد عمل شده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More