شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ابتلای دست‌کم ۲۰ کارمند ریاست‌جمهوری افغانستان به کرونا

سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان، ابتلای ۲۰ نفر از کارمندان دفتر ریاست جمهوری این کشور را به ویروس کرونا تایید کرده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان به بی‌بی‌سی گفته است: «اشرف غنی و معاونان او خوب هستند.»

از سوی دیگر پیشتر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های حکومت افغانستان گزارش داده بود، حداقل ۴۰ نفر از کارمندان کاخ ریاست جمهوری افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و مقامات اشرف غنی را مجبور به قرنطینه کرده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان دوشنبه یک ثور/اردیبهشت، در یک نشست خبری اعلام کرد، یک هزار و۲۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وحیدالله مایار گفت، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ نفر؛ ۱۵ تن در کابل، ۶ نفر در هرات، ۴ تن در لغمان، ۴ تن در کنر و یک تن در ننگرهار به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. مایار افزود، ۱۳۵ نفر تاکنون از بیماری کرونا بهبود یافته و ۳۶ تن دیگر جان باخته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت، ۱۱۰ تن از کادر پزشکی این کشور نیز به ویروس کرونا مبتلا شده که چهار نفر از این پزشکان به دلیل بیماری کرونا جان باخته‌اند.

ویروس کرونا از ۳۴ ولایت در ۳۱ ولایت افغانستان شیوع یافته و بیشترین رقم مبتلایان مربوط به ولایت‌های هرات، کابل، قندهار و بلخ است.

ارگ، دفتر ریاست جمهوری افغانستان از ۲۴ حمل تا ۳۱ حمل/فروردین هیچ گزارش و تصویری از دیدارهای مستقیم و رو‌در‌رو اشرف غنی منتشر نکرده است. آخرین بار، دیروز ۳۱ فروردین اشرف غنی با محمد ابراهیم طاهریان، نماینده ویژه ایران برای افغانستان در دفتر ریاست جمهوری دیدار کرد.

ابراهیم طاهریان، نماینده ویژه ایران برای افغانستان دیروز با اشرف غنی، عبدالله عبدالله، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی و همچنان با محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه افغانستان به طور جداگانه دیدار کرد. موضوع این دیدار ها، اجماع منطقه‌ای برای صلح افغانستان، مبارزه با کرونا و همکاری دوجانبه میان ایران و افغانستان در زمینه ساخت یک ایستگاه خط آهن ایران-هرات، بوده است.

براساس گزارش‌های رسمی ارگ، اشرف غنی در هفت روز گذشته، جلسه‌های کابینه، شورای امنیت ملی، شورای عالی اقتصادی، نشست با مسئولان محلی ولایت هرات، جلسه کمیته تدارکات ملی و نشست‌های کمیته مبارزه با کرونا را از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More