شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افغانستان از تعیین نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان استقبال کرد

دولت پاکستان، محمد صادق، سفیر پیشین این کشور در کابل را به عنوان نماینده ویژه برای افغانستان منصوب کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: محمد صادق، افسر سرویس خارجی این کشور است که «تجربه زیادی در دیپلماسی و شناخت وسیعی در مورد افغانستان دارد.» و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ به عنوان سفیر این کشور در افغانستان کار کرده است.

محمد صادق در سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان بود.

وزارت امور خارجه افغانستان از انتصاب محمد صادق به عنوان نماینده ویژه عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در امور افغانستان استقبال کرده است.

وزارت خارجه افغانستان گفته است، با توجه به سوابق کاری و شناختی که محمد صادق از افغانستان دارد، امیدوار است این انتصاب موجب تقویت همکاری‌ها میان دو کشور در برقراری  صلح  شود.

شماری از کشورها مانند آمریکا، آلمان، چین، روسیه و ایران، علاوه بر داشتن سفارت در افغانستان، نمایندگان ویژه در امور افغانستان دارند.

روابط افغانستان و پاکستان در سطوح مختلف از تجارت تا سیاست گسترده است. اما در تحولات پیشرو و روند صلح افغانستان، نقش پاکستان به دلیل نفوذی که این کشور بر گروه طالبان دارد، برجسته و مهم خوانده می‌شود.

در اوایل هفته جاری، زلمی خلیل‌زاد در سفر دوره‌ای به پاکستان رفت و در دیدار با ژنرال قمر جاوید باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان در اسلام‌آباد، در مورد آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، آتش‌بس سه روزه عید فطر، تسریع آزادی زندانیان میان دولت افغانستان-طالبان و همچنین در خصوص کاهش خشونت قبل از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کرده‌اند.

سفارت آمریکا در اسلام‌آباد گفته است که خلیل‌زاد در این دیدار، از نقش عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و ژنرال قمر جاوید باجوا، در حمایت از صلح افغانستان قدردانی کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More