شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در جهان: امتناع پاکستان از قرنطینه و خانه‌نشینی نیمی از محصلان دنیا 

در پاکستان، یکی از کشورهای همسایه ایران، عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت که با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، این کشور نمی‌تواند همچون اروپا یا آمریکا، شهرها را قرنطینه کند. 

این اعلام عمران‌خان، با توجه به نظام نسبتا ضعیف درمانی پاکستان، نگرانی‌هایی را درباره شیوع کرونا در این کشور به وجود آورده است.

با این حال، تعداد قربانیان کرونا در اروپا در حال پیشی گرفتن از تعداد قربانیان این ویروس در کشورهای آسیایی است.

در اسپانیا، تعداد مبتلایان به کرونا به بیش از ۱۳۷۰۰ مورد رسیده و ۵۵۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، در مقابل پارلمان تقریبا خالی این کشور گفت که «روزهای سخت‌تر در آینده است».

در فرانسه، بر اساس آخرین آماری که شامگاه سه‌شنبه اعلام شد، تعداد جان‌باختگان کرونا در این کشور به ۱۷۵ نفر و شمار مبتلایان نیز به ۷۷۳۰ نفر رسیده است. این در حالی است که وضعیت جسمی ۷۰۰ نفر از مبتلایان وخیم گزارش شده است.

در بریتانیا، فروشگاه زنجیره‌ای سینزبوریس اعلام کرده که ساعات آغازین روز فعالیت شعبات این فروشگاه را به افراد بالای ۷۰ سال، زنان باردار و افراد آسیب‌پذیر اختصاص می‌دهد. 

در ایتالیا، که کانون شیوع کرونا در اروپا به شمار می‌رود، بر اساس ویدئوهایی که از شهر توریستی ونیز منتشر شده، آب جاری در کانال‌های این شهر، به دلیل نبود آلودگی ناشی از فعالیت‌های معمول، زلال شده است.

در آلمان، قرار است که آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور، شامگاه چهارشنبه درباره تدابیر دولت آلمان برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در این کشور با مردم سخن بگوید.

در آمریکا نیز در حالی که تعداد قربانیان کرونا از مرز ۱۰۰ نفر عبور کرده، دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور در توییتر از برگزاری یک کنفرانس خبری در روز چهارشنبه برای اعلام یک «اطلاعات خیلی مهم» درباره آژانس فدرال دارو در ارتباط با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

در آفریقای جنوبی، تعداد مبتلایان طی شبانه‌روز گذشته به ۱۱۶ مورد رسید که اغلب مبتلایان از خارج از کشور وارد شده بودند. همچنین مرگ یک بیمار مبتلا به کرونا در بورکینافاسو، اولین مرگ ناشی از این ویروس را در نیمه جنوبی آفریقا به ثبت رسانده است.

همچنین در حالی که روز به روز تعداد کشورهایی که مدارس و مراکز آموزشی را برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا تعطیل می‌کنند، یونسکو اعلام کرد که اکنون نیمی از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر جهان خانه‌نشین شده‌اند.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، روز چهارشنبه ۲۷ اسفند، اعلام کرد که بیش از ۸۵۰ میلیون دانش‌آموز و دانشجو که نیمی از جمعیت محصل جهان را تشکیل می‌دهند، اکنون دسترسی به امکانات آموزشی ندارند و این امر «چالشی بی‌سابقه» را در حوزه آموزش به وجود آورده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More