شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

در اثر سقوط دو چرخ‌بال ارتش افغانستان در هلمند، ۹ سرباز کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد در اثر سقوط دو فروند چرخ‌بال ارتش در ولسوالی ناوه ولایت هلمند، ۹ تن از سرنشینان آن‌‌ها کشته شدند.

در خبرنامه وزارت دفاع آمده است این دو چرخ‌بال از نوع ام‌آی‌ـ‌۱۷ (MI-17) بوده‌اند و حوالی ساعت یک بامداد چهارشنبه ۲۳ میزان/مهر، هنگام پرواز در ولسوالی ناوه ولایت هلمند، به‌دلیل مشکلات فنی سقوط کردند.

به گفته مقام‌های محلی، این دو چرخ‌بال در هوا با هم برخورد کردند و دست‌کم ۱۵ سرباز کشته شدند.

در پی تشدید درگیری‌ها در هلمند، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع، امروز چهارشنبه ۲۳ میزان/مهر، برای بررسی وضعیت امنیتی این ولایت به شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، رفت. او در این سفر با مسئولان ولایت هلمند دیدار و درباره برنامه‌های امنیتی برای برقراری امنیت در هلمند گفت‌وگو کردند.

به‌دنبال حملات تهاجمی طالبان در بخش‌هایی از ولایت هلمند، نظامیان دولت نیز حملات هوایی به مواضع طالبان را آغاز کردند.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند، دیروز ۲۲ میزان/مهر، به ایران اینترنشنال گفت نیروهای امنیتی برای بازپس‌گیری مناطقی که به‌ دست طالبان افتاده است، حملات هوایی و زمینی به مواضع طالبان در ساحات شاهراه ۶۰۱ هلمند، ولسوالی ناوه و باباجی را آغاز کرده‌اند. به گفته زواک، در جریان حملات نظامیان دولت، حدود ۲۱ تن از افراد طالبان کشته و مجروح شدند.

در همین حال، وزارت امور داخله/کشور افغانستان اعلام کرد در دو هفته گذشته، ۲۵۱ غیرنظامی در نتیجه حملات تهاجمی طالبان کشته و مجروح شدند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور، چهارشنبه ۲۳ میزان/مهر، در رشته توییتی نوشت «طالبان تروریست» در دو هفته گذشته، ۵۷۵ حمله تهاجمی شامل ۹۲ مورد بمب‌گذاری و ۶ حمله انتحاری علیه مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان انجام دادند.

به گفته طارق آرین، گروه طالبان دو حمله انتحاری و ۷۲ فعالیت تهاجمی را تنها در ولایت هلمند انجام داده‌اند که در نتیجه آن، بیش از پنج هزار خانواده آواره شده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More