شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بنیان‌گذار شرکت آمازون، برای ساعاتی ثروتمندترین مرد جهان شد

 

پس از جهش بهای سهام شرکت آمازون در روز چهارشنبه چهارم مرداد، ثروت جف بزوس بنیانگذار این شرکت با رسیدن به ۹۰/۹ میلیارد دلار، از «بیل گیتس» صاحب مایکروسافت پیشی گرفت و او را به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل کرد.

به گزارش بلومبرگ ، جف بزوس مالک ۱۷ درصد از سهام شرکت آمازون است.

شرکت آمازون که در ابتدا فقط یک بازار آنلاین بود به مرور فعالیت‌های خود را به عرصه‌های گوناگون تولید و خدمات فناوری جدید مثل بایگانی‌های مجازی، پخش ویدئوی آنلاین، سخت‌افزارهای کامپیوتری و هوش مصنوعی گسترش داده است.

بخش «آمازون کلود» که خدمات وب آمازون است، با رشدی سریع، ۱۰ درصد درآمد آمازون را تشکیل می‌دهد.

بخش اعظم ثروت جف بزوس در شرکت آمازون است ولی او در عین حال صاحب یک شرکت فضایی به نام «بلو اوریجین» و روزنامه «واشینگتن پست» است.

همچنین مارک زاکر برگ، مالک فیس بوک با بیش از ۸۲ میلیارد دلار و وارن بافت، بازرگان برجسته ۸۶ ساله با ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفته اند.

«بیل گیتس» از ماه مه سال ۲۰۱۳ میلادی، عنوان ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص داده بود.

 

  • سقوط سهام آمازون و بازگشت بیل گیتس به صدر جدول

به فاصله چند ساعت و درپی سقوط سهام آمازون "بیل‎گیتس" عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از "جف‎بزوس" پس گرفت

جف بزوس مدیرعامل آمازون،روز گذشته پنج شنبه ۵ مرداد برای ساعاتی بیل گیتس را پشت سر گذاشت و به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شد.

جف بزوس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آمازون روز گذشته مقدار درآمدش ، به رقم 90/6 میلیارد دلار رسید که این رقم 500 میلیون دلار از درآمد بیل گیتس، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت مایکروسافت، بیشتر بود.

اما امروز جمعه ششم مرداد بیل گیتس به  جایگاه خود باز گشت.

کارشناسان دلیل این اتفاق را افت در سهام بورس شرکت آمازون به میزان 65 درصد (6/80 دلار) تخمین زده‌اند. افت 77 درصدی آمازون به دلیل سرمایه گذاری بسیار بالای این شرکت روی گسترش توانایی‌های دستیار صوتی الکسا گفته شده است.

همچنین آمازون، سرمایه‌های زیادی را در انبارها و دیتاسنترهای خود خرج کرده است.

هم‌اکنون سهام آمازون در بازار بورس با 3 درصد  کاهش به 1046 دلار رسیده است.

بنابراین بیل گیس هنوز هم ثروتمندترین مرد روی کره‌ی زمین است.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More