شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بیل گیتس و همسرش ملیندا اعلام کردند تصمیم به جدایی گرفته‌اند

بیل و ملیندا گیتس در بیانیه‌ای اعلام کردند پس از ۲۷ سال زندگی مشترک تصمیم به جدایی گرفته‌اند، اما خاطرنشان کردند در کنار هم به فعالیت‌های خیریه خود ادامه خواهند داد.

این زوج در بیانیه‌ای مشترک که روز دوشنبه در صفحه‌های توییتر آنها منتشر شد اعلام کردند: «پس از تفکر بسیار و تلاش‌های فراوان برای بهبود رابطه خود تصمیم گرفتیم به زندگی مشترک خود پایان دهیم.»

این بیانیه‌ افزود: «ما فکر نمی‌کنیم بتوانیم در مرحله بعدی زندگی خود به عنوان یک زوج در کنار هم رشد کنیم. ما در حالی که این مسیر جدید را در زندگی خود آغاز می‌کنیم، خواستار احترام به حریم خصوصی خانواده خود هستیم.»

بیل و ملیندا گیتس سه فرزند و بنیاد خیریه خود را ثمره این ازدواج ۲۷ ساله خواندند و گفتند قصد دارند در کنار هم به فعالیت در این بنیاد جهانی ادامه دهند.

این زوج میلیاردر از سال ۲۰۰۰ به صورت مشترک ریاست بنیاد غیرانتفاعی بیل و ملیندا گیتس را به عهده دارند که ارزش دارایی‌های آن در حال حاضر به بیش از ۵۱ میلیارد دلار می‌رسد.

دو سال پیش نیز جدایی جف بیزوس، رییس آمازون، و همسرش مکنزی خبرساز شده بود.

بیل گیتس در سال ۱۹۷۵ از تحصیل در دانشگاه هاروارد انصراف داد تا به همراه دوستش پال الن مایکروسافت را تاسیس کند.

در هنگام عرضه عمومی سهام مایکروسافت در سال ۱۹۸۶، بیل گیتس ۴۹ درصد سهام این شرکت را در اختیار داشت و رشد سریع مایکروسافت باعث شد گیتس در مقطعی ثروتمندترین فرد جهان باشد.

بیل گیتس در ماه مارس سال ۲۰۲۰ از هیات رییسه مایکروسافت کناره‌گیری کرد تا بر فعالیت‌های انسان‌دوستانه تمرکز کند.

ملیندا به عنوان اولین زن فارغ التحصیل رشته مدیریت ارشد کسب‌وکار، فعالیت خود را در مایکروسافت آغاز کرد و به سرعت در سمت مدیریت کل محصولات اطلاعاتی این شرکت ارتقا یافت. او همچنین بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری پیوتال ونچر است.

طی یک سال اخیر، بنیاد خیریه خانواده گیتس بر مقابله با شیوع کرونا، تهیه، تولید و توزیع عادلانه واکسن در سراسر جهان تمرکز داشته است.

از ماه دسامبر گذشته تاکنون، بنیاد گیتس در مجموع یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار به تلاش‌های جهانی برای مهار شیوع کرونا کمک کرده است.

هنوز  درباره جزییات مالی پس از تصمیم جدایی بیل و ملیندا، اطلاعاتی ارائه نشده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More