شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خبرگزاری فرانسه: قرارداد توتال با ایران چالش سیاست‌های آمریکاست

 

خبرگزاری فرانسه (AFP) امروز چهارشنبه ۱۴  تیرماه در گزارشی می‌نویسد قرارداد عظیم گاز و نفت توتال با ایران در روز دوشنبه چالشی بر علیه سیاست‌های آمریکا علیه حکومت تهران است.

به گزارش این خبرگزاری، «شرکت بزرگ نفت و گاز توتال در فرانسه روز دوشنبه با نادیده گرفتن فشار سیاسی آمریکا بر روی ایران با این کشور قرارداد چندین میلیون دلاری خود را برای استخراج و توسعه منابع گاز در فراساحل خلیج فارس امضاء کرد. این نخستین قرارداد بزرگ انرژی میان یک کمپانی اروپایی با دولت ایران در طی دهه گذشته است.

پاتریک پویانه (Patrick Pouyanné) مدیرعامل توتال در هنگام امضای قرارداد گفته است: «امروز برای کمپانی توتال روزی تاریخی است. روزی که ما دوباره به ایران بازگشته‌ایم.»

خبرگزاری فرانسه می‌افزاید: «با این حال توتال با آگاهی از مواضع دولت ترامپ نسبت به ایران و احتمال تحریم‌های جدید در مورد این کشور در این سرمایه‌گذاری جانب احتیاط را هم حفظ کرده است.

توتال همزمان یک دفتر هماهنگی با قوانین آمریکا نیز در کمپانی خود باز کرده است که مأموریت کارمندان آن کسب اطمینان از این است که معاملات آن با ایران قوانین و مقررات دولت آمریکا در مورد تجارت با ایران را نقض نمی‌کند.

یکی از مسئولیت‌های مهم این دفتر جلوگیری از رسیدن پول و سهام معامله توتال با ایران به دست سپاه پاسداران و اعضای آن است که در همه ابعاد اقتصاد ایران دست دارند.

پاتریک پایونه به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «ما یک سازمان سیاسی نیستیم. من امیدوارم این قرارداد باعث شود تا کمپانی‌های دیگری هم از کشورهای مختلف جهان برای سرمایه‌گذاری به ایران بیایند. چون سرمایه‌گذاری و تجارت و توسعه اقتصادی یکی از راه‌های مهم رسیدن به صلح در جهان است.»

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More