شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شرکت «کازمو اویل» ژاپن خرید نفت از ایران را متوقف کرد

 

رییس یکی از شرکت‌های بزرگ نفتی ژاپن اعلام کرد که به علت تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های ژاپنی در ماه نوامبر سال جاری از ایران نفت نخواهند خرید.

روز دوشنبه، دوم مهر ماه، شونیچی تاناکا، رئیس شرکت کازمو اویل(Cosmo Oil)، سومین شرکت بزرگ نفتی ژاپن، به خبرگزاری رویترز گفت: «به علت تحریم‌های آمریکا، ژاپن در ماه نوامبر (دهم آبان ماه) هیچ نفت خامی از ایران نخواهد خرید.»

رییس انجمن پترولیوم ژاپن هفته گزشته اعلام کرده بود که پالایشگاه‌های کشورش بارگیری نفت ایران را از پایان ماه اکتبر (۹ آبان) موقتا متوقف کرده‌ و از نفت‌های جایگزین استفاده خواهند کرد تا معلوم شود که آیا ژاپن می‌تواند از آمریکا معافیت عمل به تحریم‌ها را بگیرد یا خیر.

تاناکابا اعلام خبر اجرایی شدن این دستور گفته‌است که عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت پیشنهاد داده‌اند که میزان ده هزار بشکه نفتی شرکت کازمو اویل روزانه خریداری می‌کند را تامین کنند.

در راستای استراتژی فشار فلج‌کننده بر اقتصاد ایران به منظور تغییر رفتار حکومت این کشور، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ تحریم‌های سنگینی بر ایران اعمال کرده است. دور دوم تحریم‌ها که شامل تحریم‌های بانکی و نفتی نیز می‌شود روز 13 آبان ماه اعمال خواهد شد.

ترامپ از کشورهای عضو سازمان اوپک خواسته است که برای تضمین اثرگذاری تحریم‌ها، میزان تولید خود در روز را افزایش دهند و کمبود نفت ایران در بازار بین‌المللی را جبران کنند.

تاناکا گفت:«عربستان سعودی جای افزایش تولید نفت برای جبران (نفت ایران) را دارد. آنها نمی‌توانند تمام آن را تامین کنند اما می‌توانند در حدی تامین کنند که تاثیر (تحریم‌ها) بر بازار نفت آنقدر زیاد نباشد.»

شرکت کازمو اویل ژاپن، بزرگترین شرکت پالایشگاهی این کشور است که در راه افزایش سهم خود در بازار نفت است. رئیس این شرکت می‌گوید که گردباد و زلزله‌ اخیر در ژاپن به شرکت‌های نفتی و تاسیسات آنها ضربه سنگینی زده است، در حدی که برخی مجبور شده‌اند یا فعالیت خود را کاهش دهند و یا تماما تعطیل شوند.

۵ درصد نفت خام وارداتی ژاپن تا پیش از اعمال تحریم‌ها از طرف ایران تامین می‌شد. وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پامپئو گفته است که به برخی کشورها معافیت‌هایی برای کاهش تدریجی نفت ایران خواهد داد. او تاکید کرده که معافیت تنها به شرط کاهش خرید نفت از ایران به برخی کشورها اعطا خواهد شد تا به آنها زمان بدهند که خرید نفت از ایران را به صفر برسانند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More