شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مرکز آمار ایران: نرخ تورم افزایش یافت

 

مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود در نخستین روز سال جدید در خصوص نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار اعلام کرد که نرخ تورم در ایران نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است.

شاخص كل نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در اسفند ماه سال ٩٦ برای کل کشور و مناطق شهری عدد ١١١,٤ و برای مناطق روستایی عدد ١١١/٥ را نشان می‌دهد كه نسبت به ماه قبل برای کل کشور و مناطق شهری ٠/٢ درصد و برای مناطق روستایی ٠/٤ درصد افزایش نشان می‌دهد.

درصد تغييرات شاخص كل در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ماه سال ٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ٨/٢ درصد، مناطق شهری ٨/١ درصد و مناطق روستایی ٨/٨ درصد است كه نسبت به همین اطلاع در بهمن ماه  ٩٦، برای کل کشور و مناطق شهری ٠/١ واحد درصد و برای مناطق روستایی ٠/٣ واحد درصد کاهش یافته است.

افزايش شاخص كل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٧/٢ ، ٧/٣ و ٦/٢ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب  یک، ١/١، و ١/٢ واحد درصد کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «خوراكي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات» در اين ماه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ١١٥/٨، ١١٥/٩ و ١١٥/٣ رسيد كه نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٠/٢، ٠/١ و ٠/٦ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه عمده «خوراكی‌ها، آشاميدنی‌ها و دخانيات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور ٦/٥ درصد، مناطق شهری ٦/٧ درصد و مناطق روستایی ٥/٩ درصد افزايش نشان می‌دهد.

درصد تغييرات اين گروه در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ماه ٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ١٢/٢درصد، مناطق شهری١٢/٣ درصد و برای مناطق روستایی  ١١/٨ درصد است.

شاخص گروه «خوراكی‌ها» در ماه مورد بررسی برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ١١٥/٧، ١١٥/٨ و ١١٥/٢ رسيد كه نسبت به ماه قبل برای کل کشور بدون تغییر، مناطق شهری ٠/١ درصد کاهش و برای مناطق روستایی ٠/٣ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص گروه «خوراكی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٦/١ ، ٦/٣ و ٥/٤ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نرخ تورم ۱۲ ماهه اين گروه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١٢/٤، ١٢/٥ و ١٢/٠ درصد است.

شاخص گروه عمده «كالاهای غير خوراكی و خدمات» در اسفند ماه ٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ١٠٩/٨، ١٠٩/٩ و ١٠٩/٠ رسيد كه نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور و مناطق شهری ٠/٢ درصد و  برای مناطق روستایی ٠/٣ درصد افزایش یافته است.

همچنین ميزان افزايش شاخص گروه عمده «كالاهای غيرخوراكی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٧/٤، ٧/٦ و ٦/٤ درصد بوده است.

نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به اسفند ماه ٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل اين گروه، برای کل کشور ٦/٨ درصد و مناطق شهری ٦/٧ درصد و برای مناطق روستایی ٦/٩ درصد است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More