شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اظهارات ضد و نقیض مقام‌های مسئول درباره خودکشی یا قتل حبیب همتی، رییس شورای شهر خرم‌آباد تنکابن

منابع محلی و همچنین تعدادی از خبرگزاری‌ها در ایران گزارش دادند که حبیب همتی، رییس شورای شهر خرم‌آباد شهرستان تنکابن روز شنبه بیست و نهم آذر ماه با استفاده از  اسلحه شکاری «خودکشی» کرد و به زندگی خود پایان داد. همزمان خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی از قول مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تاکید کرد که هنوز مشخص نیست که این مقام محلی «خودکشی کرده یا به قتل رسیده» است.

به گزارش منابع محلی، حبیب همتی با سابقه پنج دوره عضویت در شورای شهر خرم‌آباد تنکابن، شهری در بخش مرکزی شهرستان تنکابن در استان مازندران، عصر روز شنبه «به دلایل نامشخص» اقدام خودکشی با اسلحه شکاری کرد و جان خود را از دست داد.

خبرگزاری مهر نیز گزارش داد که یک عضو شورای شهر خرم‌آباد تنکابن، با تایید «خودکشی» رییس این شورا، گفت که حبیب همتی عصر شنبه با تفنگ شکاری اقدام به خودکشی کرد.

همزمان خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، از قول امیر حسینی‌جو، فرماندار تنکابن، «خودکشی» رییس شورای شهر خرم‌آباد تنکابن را تایید کرد و نوشت: «متاسفانه عصر روز شنبه بیست‌و‌نهم آذرماه، رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با سلاح شکاری خودکشی کرد.»

این خبرگزاری نوشت: فرماندار تنکابن تاکید کرده که «خودکشی این عضو شورا با توجه به نحوه اصابت گلوله بسیار محتمل بوده اما بررسی‌های فنی از سوی پلیس آگاهی در حال انجام است».

خبرگزاری ایلنا، نیز با درج مصاحبه‌ای از فرماندار تنکابن، گزارش داد که امیر حسینی‌جو با تایید خودکشی عضو شورای شهر خرم‌آباد، گفت که «بر اساس گزارشی که به دست ما رسیده وی با سلاح شکاری خودکشی کرده است.»

حسینی‌جو با تاکید براینکه حبیب همتی در چند دوره حضور در شورای شهر، همواره مشکل گشای مردم بود، گفت که این حادثه ناگوار برای مردم منطقه باور کردنی نیست.

فرماندار تنکابن تاکید کرد که «نحوه اصابت گلوله به بدن نشان می‌دهد این عضو شورای شهر خرم آباد خودکشی کرده، اما چگونگی و علت این اقدام در حال بررسی است».

در همین حال خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، با اشاره به اینکه «جسد حبیب همتی رییس شورای شهر خرم‌آباد از توابع شهرستان تنکابن شامگاه شنبه در حالی که جای ضرب گلوله شکاری بر بدن داشت ، پیدا شد»، از احتمال قتل این مقام محلی خبر داد و تاکید کرد که «خودکشی رییس شورای شهر خرم‌آباد قطعی نیست.»

خبرگزاری ایرنا همچنین نوشت که «بعضی از رسانه‌های به نقل از فرماندار تنکابن علت مرگ رییس شورای شهر خرم آباد را خودکشی اعلام کرده اند اما امیر حسینی‌جو هرگونه مصاحبه با رسانه‌ها را تکذیب کرده است.»

از سوی دیگر علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، با تایید مرگ حبیب همتی، رییس شورای شهر خرم‌آباد تنکابن با سلاح شکاری، گفت: «حبیب همتی حدودا ۵۰ ساله از اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تنکابن با سلاح شکاری کشته شده است و اینکه این فرد خودکشی  کرده و یا به قتل رسیده هنوز معلوم نیست».

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تاکید کرد که دلیل فوت همتی از سوی «کارشناسان پزشکی قانونی در دست بررسی است و به محض مشخص شدن اعلام می‌شود».

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More