شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعتراض سازمان نظام پرستاری به روند بسیار کند و غیرشفاف واکسیناسیون پرستاران

رییس سازمان نظام پرستاری و رییس شورای این سازمان با اعلام اینکه تاکنون ۱۱۰ پرستار جان خود را در جریان مقابله با کرونا از دست داده‌اند، به بی‌عدالتی در توزیع واکسن محدود وارد شده و روند بسیار کند و غیر شفاف واکسیناسیون پرستاران اعتراض کردند.

محمد میرزابیگی، رییس سازمان نظام پرستاری، با بیان این‌که «واکسن کرونا در کشور کم است و ما هم قبول داریم»، گفت: «ولی همین میزان کم واکسن باید عادلانه توزیع شود.»

او گفت که که تاکنون بیش از ۸۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند، بیش از ۸ هزار پرستار به دلایل مختلفی اعم از بستری، قرنطینه و مسائل مربوط به آن از خدمت منفک شده‌اند و دست‌کم ۱۱۰ پرستار در مقابله با کرونا جان خود را فدا کردند.

میرزابیگی اضافه کرد که ۱۴۰ هزار پرستار در کشور مشغول خدمت به بیماران کرونا هستند و تاکید کرد که این جمعیت بزرگ بیش از ۱۴ ماه است که شبانه روز برای نجات جان بیماران زحمت می‌کشند و از جانشان مایه گذاشته اند، اغلب دو هفته کامل از خانواده منفک می‌شوند.

رییس سازمان نظام پرستاری، تاکید کرد که «دلیل ندارد وزارت بهداشت ۴۵ هزار واکسن از حدود ۱۰۰ هزار واکسن را به سازمان نظام پزشکی بدهد در حالی که پرستاران در بخش مراقبت در منزل در حال فدا شدن هستند.»

میرزابیگی افزود که این بی‌عدالتی در واکسیناسیون در دست بررسی است و امیدواریم مسئولان وزارت بهداشت در روزهای آینده این روند را اصلاح کنند.

او همچنین با اشاره به سخنان علیرضا رییس معاون وزیر بهداشت درباره مسافرت ۱۵ هزار بیمار قطعی و مبتلا به کرونا در تعطیلات عید، گفت که به وزیر بهداشت، وزیر ارتباطات، وزیر کشور و رییس سازمان گردشگری معترض هستیم.

رییس سازمان نظام پرستاری آنها باید پاسخگوی پرستاران باشند چرا با وجود سیستم‌های کنترلی از طریق تلفن‌های همراه و پیامک و اعلام اخطار، در این خصوص کوتاهی شده است.

شمس‌الدین شمسی، رییس شورای سازمان نظام پرستاری، نیز پیشتر درباره وضعیت واکسیناسیون، گفت که به عنوان سازمان نظام پرستاری از وضعیت پیشرفت واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان به خصوص پرستاران راضی نیستیم و باید خیلی سریع‌تر تزریق واکسن کرونا پیش می‌رفت.

او گفت که حتی آمار و ارقامی درباره واکسیناسیون پرستاران در اختیار سازمان نظام پرستاری قرار نگرفته و وزارت بهداشت این آمار را در اختیار دارد.

رییس شورای سازمان نظام پرستاری افزود که در رابطه با واکسیناسیون کادر درمان، یک بحث این است که «چند درصد پرسنل بخش کرونا و چند درصد پرسنل کل بیمارستان‌ها واکسینه شدند» ولی پرستاران و کادر درمان در بخش‌های مختلف مراکز درمانی در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

شمس‌الدین شمسی گفت که بخشی از همین تعداد محدود واکسنی که وارد شده به کادر درمان تزریق نشده، بلکه واکسیناسیون بعضی از گروه‌های دیگر انجام شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More