شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برگزاری کنکور سراسری در میان امواج کرونا با شرکت بیش از یک میلیون داوطلب

با وجود ادامه شیوع کرونا و هشدار کارشناسان بهداشت و درمان نسبت به اوج‌گیری موج پنجم کرونا در ایران، کنکور سراسری با شرکت نزدیک به یک میلیون و ۱۱۲هزار داوطلب صبح چهارشنبه نهم تیر ماه با برگزاری آزمون گروه آزمایشی هنر آغاز شد.

در سال‌جاری و با وجود ادامه شیوع کرونا مقام‌های وزارت علوم و دولت بر برگزاری آموزن‌های کنکور سراسری در زمان تعیین شده تاکید کردند.

همچنین منصور غلامی، وزیر علوم، تعویق زمان برگزاری کنکور را رد کرد و گفت: «ما به هیچ عنوان بدون توجیه بهداشتی تعویق آزمون‌ها را قبول نمی‌کنیم و برنامه ما این است که تمامی آزمون‌های ملی از جمله آزمون کنکور سراسری و کنکور کارشناسی ارشد در موعد مقرر برگزار شوند.»

در گروه آزمایشی هنر که آزمون آن روز چهارشنبه برگزار شد ۱۲۵ هزار و ۱۱۲ داوطلب شرکت دارند که کمترین تعداد متقاضی در میان گروه‌های آموزشی سال‌جاری است.

آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ داوطلب و گروه علوم ریاضی و مهندسی با ۱۴۲ هزار و ۶۷ داوطلب روز پنجشنبه ۱۰ تیر برگزار می‌شود.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی با ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ داوطلب که بزرگترین گروه آموزشی کنکور۱۴۰۰ است و شامل نیمی از جمعیت داوطلبان کنکور در سال‌جاری است روز جمعه ۱۱ تیر برگزار می‌شود.

آزمون گروه آموزشی زبان‌های خارجی نیز با ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ داوطلب شنبه دوازدهم تیر ماه در آخرین روز برگزاری کنکور سراسری برگزار خواهد شد.

دانشگاه‌های ایران از اسفند سال۹۸ تاکنون بیشتر کلاس‌های حضوری خود را تعطیل کرده و کلاس‌ها اغلب به شکل مجازی ابرگزار می‌شود.

با این حال مقام‌های وزارت علوم از احتمال واکسیناسیون استادان، اعضای هیات علمی و دانشجویان در مرداد ماه خبر داده و گفتند که در صورت انجام واکسیناسیون، دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید فعالیت خود به شکل حضوری را از سر می‌گیرند.

مقام‌های وزارت علوم درباره نوع واکسنی که برای واکسینه کردن دانشگاهیان مورد استفاده قرار خواهد گرفت نیز گفتند که تعیین نوع واکسن بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود.

با وجود آنکه کنکور سال۹۹ به دلیل هشدارهای وزارت بهداشت با تاخیر برگزار شد اما در سال‌جاری مقام‌های وزارت بهداشت هشداری علنی در خصوص برگزاری کنکور ندادند اما شماری از کارشناسان بهداشت و درمان گفتند که برگزاری کنکور پس از انتخابات بیش از پیش می‌تواند در اوج‌گیری موج پنجم کرونا اثر داشته باشد.

به گفته فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور، کنکور سال‌جاری بنابر مصوبه شصت و هشتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین گفته که از میان یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۸۸ داوطلب کنکور فقط ۱۲۸ داوطلب به ویروس کرونا مبتلا بوده‌اند که آزمون این داوطلبان در بیمارستان‌های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More