شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جان‌باختن دو کودک مبتلا به کرونا در تربت جام

در حالی که رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام از جان‌باختن دو کودک بر اثر ابتلا به کرونا طی  سه روز گذشته خبر داد، مقام‌های محلی در استان‌ها و شهرهای مختلف از جمله آذربایجان‌غربی، خوزستان و همدان از افزایش چشمگیر بیماران بدحال و جان‌باختن بر اثر کرونا در میان کودکان، نوجوانان و جوانان خبر دادند.

محمدرضا افکار با بیان اینکه آمار شیوع و بستری بیماران مبتلا به این ویروس در شهرستان تربت جام در چند روز اخیر گسترش نگران کننده‌ای داشته است، گفت که دو کودک طی سه روز گذشته در تربت جان بر اثر ابتلا به کرونا جان‌باختند.

به گفته رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام یکی از کودکان جان‌باخته بر اثر کرونا دو ساله بوده است.

محمدرضا افکار همچنین «عفونت سیستم بدن، تنگی نفس، تشنج ناشی از تب و اختلالات قلبی را از مهمترین علل فوت کودکان مبتلا به ویروس کرونا» عنوان کرد و گفت که بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی تربت‌جام بیشتر دارای علائمی همچون دل پیچه، سرگیجه، دل درد، اسهال و استفراغ هستند که در این مراکز بستری می‌شوند.

به گفته رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام هم‌اکنون سه بیمارستان سجادیه، مهر مادر و ارتش در تربت‌جام برای پذیرش بیماران کرونا در نظر گرفته شده است.

تربت‌جام در منطقه مرزی شرق خراسان رضوی قرار دارد که از شمال شرق با کشور جمهوری ترکمنستان هم مرز است و از مشرق با افغانستان مرز مشترک دارد.

همزمان استاندار آذربایجان‌غربی نیز از کاهش سن جان‌باختگان بر اثر کرونا در این استان خبر داد و آن را زنگ خطری جدی در کشور و این استان دانست.

محمدمهدی شهریاری در چهل و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد که «تا پیش از این، بیشتر فوتی‌های کرونا از سن بالا برخوردار بودند اما در هفته‌های اخیر شاهد کاهش سن فوتی‌های ناشی از کرونا هستیم.»

از سوی دیگر، شکرالله سلمان‌زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، نیز از کاهش سن بیماران بدحال و بستری در استان خوزستان به ویژه در جنوب غربی این استان و در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد و گفت که تا ماه گذشته بیماران سرحال بیشتر داشتیم اما در روزهای اخیر بیماران ما بدحال هستند و نکته مهم افزایش بیماران بستری جوان‌تر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: «ما در گذشته اکثر  بیمارانی که بستری کردیم مسن یا میان‌سال بودند اما در حال حاضر اکثر بیماران بستری ما از قشر جوان هستند که با حال عمومی بد مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند.»

شکرالله سلمان‌زاده با تاکید براینکه افزایش بیماران بدحال جوان یک هشدار بسیار جدی است، گفت: «من از همه می‌خواهم که این تهدید را جدی بگیرند.»

پیشتر نیز گزارش‌هایی درباره جان‌ باختن کودکان بر اثر کرونا در مناطق مختلف ایران منتشر شده بود اما از یک هفته قبل شمار گزارش‌ها درباره ابتلای شدید به کرونا و جان‌باختن بر اثر آن در میان کودکان و نوجوانان و جوانان افزایش یافته است.

از جمله این گزارش‌ها سخنان مراد ناصری، فرماندار شهرستان نهاوند، است که ۱۸ خرداد ضمن اعلام خبر ابتلای ۱۰ کودک نهاوندی به کرونا در این شهر، هشدار داد که در حال حاضر کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض تهدید و ابتلا به کرونا قرار دارند.

مراد ناصری ضمن بیان این هشدار در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس نهاوند واقع در استان همدان، گفت که از ابتدای موج نخست کرونا تا ابتدای خردادماه، در نهاوند ۲۷ کودک مشکوک به کرونا شناسایی شدند که از این تعداد، نتایج سه مورد مثبت اعلام شد اما از ابتدای خردادماه در کمتر از سه هفته تاکنون ۴۲ بیمار کودک و مشکوک به کرونا داشته‌ایم که نتایج آزمایش ۱۰ مورد مثبت اعلام‌شده است.

مقام‌های وزارت بهداشت تاکنون از ابراز نظر صریح در این باره خودداری کرده‌ و به توصیه‌های کلی و همگانی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اکتفا کرده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More