شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رییس نظام پزشکی: آنها که برای تحدید ورود واکسن بیانیه دادند، پاسخگوی رکورد جان‌باختگان کرونا باشند

محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی، شکسته شدن رکورد آمار جان‌باختگان روزانه کرونا و مرگ ۵۴۲ نفر طی روز یک‌شنبه را ناشی از سیاست‌گذاری‌های غلط و کوتاهی در تهیه واکسن عنوان کرد و خواهان پاسخگویی کسانی شد که برای « تحدید ورود واکسن بیانیه» دادند.

ظفرقندی در پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی، با اشاره به این که شرایط کرونایی بدی بر کشور حاکم است، گفت: «رکوردها در موارد ابتلا شکسته شده و آمار مرگ و میر رو به  افزایش است و با توجه به سیاستگذاری‌های غلط و کوتاهی در تهیه واکسن، واکسیناسیون آحاد جامعه علیه کرونا با تاخیر و ناقص صورت گرفته است.»

رییس کل سازمان نظام پزشکی  افزود که ایران درحال حاضر از نظر واکسیناسیون نسبت به دنیا عقب است درحالی که حداقل فایده واکسن این است که می‌تواند از افزایش آمار مرگ و میر پیشگیری کند.

ظفرقندی  گفت که باید شورای عالی نظام پزشکی در قالب بیانیه‌ای از دولت جدید خواستار این باشد که واکسیناسیون مردم علیه کرونا را خارج از هر گونه محدودیت و مرزبندی در دستور کار خود قرار داده و به آن توجه ویژه داشته باشد.

او همچنین در صفحه توییتر خود با اشاره به اینکه روز یک‌شنبه هفدهم مرداد ماه رکورد ابتلا و مرگ کرونا شکست، گفت که آمار رسمی اعلام شده در حالی که تعداد تست انجام شده کاهش یافته و آمار واقعی بسیار بیشتر از موارد اعلام شده است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد که «میزان مرگ و میر در کشورهایی که بدون محدودیت و مرزبندی، ملت را واکسینه کردند بسیار کاهش یافته‌است»، گفت: «آیا آنهایی که برای تحدید ورود واکسن بیانیه دادند امروز پاسخگو هستند؟»

این سخنان رییس سازمان نظام پزشکی ایران پس از آن بیان شد که وزارت بهداشت شمار جان‌باختگان روز یک‌شنبه کرونا در ایران را ۵۴۲ نفر اعلام کرد و به این ترتیب آمار رسمی جان‌باختگان کرونا در ایران به ۹۴ هزار و ۱۵ نفر رسید.

رییس سازمان نظام پزشکی ایران به صراحت از خامنه‌ای نام نبرد ولی با افزایش جان‌باختگان کرونا در ایران، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی علی خامنه‌ای را به دلیل «منع واردات واکسن ساخت انگلیس و آمریکا» مسئول مرگ ده‌ها هزار نفر دانستند.

خامنه‌ای در روز یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ که شمار جانباختگان روزانه ۵۷ نفر و آمار رسمی کل جان‌باختگان کرونا در ایران ۵۸ هزار و ۴۶۹ نفر بود، به صراحت گفت که «واردات واکسن کرونای ساخت آمریکا و انگلیس به کشور ممنوع است.»

در آن هنگام و طی ماه‌های گذشته مقام‌های وزارت بهداشت از واردات واکسن از چین و روسیه و ساخت واکسن داخلی خبر می‌دادند اما با اوج گیری موج پنجم، سخنگوی وزارت بهداشت گفت که روسیه و چین بد عهدی کرده‌اند.

اکنون با گذشت نزدیک شش ماه از سخنان خامنه‌ای در منع واردات واکسن ساخت انگلیس و آمریکا، براساس آمارهای رسمی شمار جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران به رکورد ۵۴۲ نفر طی یک روز رسیده است و شمار جان‌باختگان نیز از ۹۴ هزار و ۱۵ نفر گذشته است.

همزمان علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، وضعیت پایتخت و تمام شهرهای استان تهران را به طور کامل قرمز اعلام کرد. زالی گفت: با توجه به مراجعه ۲۰هزار بیمار سرپایی، تهران در وضعیت قرمز است و از ۹۴۰۰ بیمار کرونایی بستری، ۲۵۰۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند

درحالی که مقام‌های ستاد مقابله با کرونای استان تهران و همچنین مدیران شهری از رسیدن شمار مرگ‌های روزانه کرونا در پایتخت به ۱۴۰ تا ۱۸۰ نفر خبر داده‌اند، مقام‌های شهری در اصفهان و مشهد نیز از سه رقمی شدن تعداد جان‌باختگان روزانه کرونا در این شهرها خبر دادند.

در هرمزگان و بوشهر و خوزستان نیز مقام‌های دانشگاه علوم پزشکی از رکوردشکنی شمار جانباختگان روزانه خبر دادند.

همزمان انوش دهنادی مقدم، معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به آمار رسمی جان‌باختن دست‌کم ۳۷ بیمار کرونا در این استان طی بیست و چهار ساعت گذشته، گفت: رشد شمار قربانیان کرونا در گیلان تصاعدی است و ۲۷۰ بیمار با وضعیت وخیم در بخش مراقبت ویژه بیمارستان‌های این استان بستری هستند

از سوی علیرضا ناجی، رییس مرکز تحقیقات ویروس‌‍شناسی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی، هشدار داد که مقام‌های مسئول علاوه بر آنکه زمان مناسب برای واکسیناسیون گسترده و فوری را از دست دادند، اکنون ستاد ملی کرونا در برابر خواست جامعه پزشکی عکس‌العملی در مورد لزوم اجرای لاک داون و قرنطینه ندارد.

علیرضا ناجی تاکید کرد که بدون قرنطینه و لاک داون‌ برای ایجاد سکون در جامعه، مطمئنا هیچ‌گاه بر گونه دلتای کرونا و پیک کنونی فائق نخواهیم آمد و تلفات گسترده‌‌تر خواهیم داشت.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More