شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رییس کمیته اپیدمیولوژی: مهار کرونا جزو اولویت‌های اصلی کشور نیست

 

همزمان با پایان یافتن محدودیت‌های تردد بین استان‌های ایران، رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی درباره ورود گونه جدید کرونا به ایران هشدار داد و گفت مهار کرونا هنوز هم جزو اولویت‌های اصلی کشور نیست.

حمید سوری، رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی، روز جمعه ۵ شهریور اعلام کرد که غیر از قسمت‌های جنوب شرقی، بقیه کشور وضعیت نامناسبی دارد و فراوانی مرگ در خیلی از استان‌ها بالا است.

او با اشاره به شناسایی گونه لامبدا در ترکیه، درباره ورود این گونه از کرونا به ایران هشدار داد و افزود: «روزهای آینده بسیار نگران کننده است.»

سوری گفت: «مدیریت اپیدمی کرونا به تنهایی از عهده وزارت بهداشت برنمی‌آید. بحث هم فقط شخص وزیر نیست، اگر ۱۰۰ وزیر بهداشت دیگر هم تغییر کند اما ساختار ثابت بماند و تفکرمان درباره مقابله با اپیدمی تغییر نکند همین روند تکراری را خواهیم داشت.»

شمار جان‌باختگان کرونا در روز دوم شهریور به رقم بی‌سابقه ۷۰۹ نفر رسید و در روزهای بعد نیز تعداد فوتی‌ها بالاتر از ۵۰۰ نفر بوده است.

وزارت بهداشت روز جمعه نیز اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۵۷۱ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان بیماری به ۱۰۵ هزار و ۲۸۷ نفر رسیده است.

در این مدت ۳۶ هزار و ۲۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند و مجموع بیماران به چهار میلیون و۸۶۹ هزار و ۴۱۴ نفر رسید.

در حال حاضر ۳۵۹ شهر در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

با وجود هشدارها درباره وضعیت نامناسب کرونا و ورود گونه جدید به ایران، محدودیت تردد در استان های ایران پایان یافت.

احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، روز جمعه اعلام کرد که طرح ممنوعیت‌های تردد در جاده‌ها ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد، اما همچنان ورود به شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع است.

از هفته‌ها پیش شمار زیادی از کارشناسان، پزشکان و حتی برخی از مقام‌ها خواستار تعطیلی دو هفته‌ای سراسری شده بودند با این حال ستاد مقابله با کرونا به ریاست ابراهیم رئیسی سرانجام با تعطیلی از دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد موافقت کرد.

 

مراجعه هزاران کودک مبتلا به کرونا

در ماه‌های گذشته گزارش‌های مختلفی درباره کاهش سن مبتلایان و جان باختگان کرونا منتشر شده است.

در همین حال فریبا ویسی، رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی در کرمانشاه، گفت که  تنها در مردادماه حدود چهار هزار کودک و نوزاد مشکوک به کرونا به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

او گفت که  این آمار نگران‌کننده است و قطعا تعداد بیشتری از کودکان و نوزادان مبتلا به این بیماری مراجعه نکرد و شناسایی نشده‌اند.

ویسی اعلام کرد که بیشتر کودکان بستری شده در این بیمارستان بین سه تا هفت سال سن دارند.

در همین حال علی بیرجندی‌نژاد، رییس نظام پزشکی مشهد، گفت که سن ابتلا به کرونا و مرگ و میر کاهش پیدا کرده است.

به گفته او، دو هفته‌ آینده قابل پیش‌بینی نیست اما شرایط همچنان بحرانی خواهد بود.

ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران، روز جمعه در جریان سفر به اهواز از بیمارستان رازی این شهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر جنوب، همزمان با سفر وزیر بهداشت به خوزستان، پس از ارائه گزارش فرهاد ابول‌نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به وزیر در بیمارستان گلستان، فردی سیلی محکمی به صورت رییس دانشگاه زد و او را دروغگو خطاب کرد که پس از آن بازداشت شد.

جلسات ستاد مقابله با کرونا در دولت رئیسی برخلاف جلسات دولت حسن روحانی به صورت زنده پخش نمی‌شود.

ابراهیم رئیسی به پیشنهاد محمدباقر قالیباف، رییس مجلس، حسینعلی شهریاری،  رییس کمیسیون بهداشت، و ولی اسماعیلی، نماینده دشت مغان، را به عضویت در ستاد کرونا منصوب کرد.

 
تازه چه خبر؟
منصور پوریان رییس شورای تامین دام کشور با اشاره به شرایط اقتصادی ایران و گرانی گوشت، اعلام کرد مردم «مصرف گوشت گوسفندی را تقریبا حذف کرده‌اند و حتی...More
هشت ماه پس از أغاز واکسیناسیون در ایران، وزارت بهداشت در دستورالعملی به مراکز واکسیناسیون، از مسئولان تزریق واکسن خواسته نسبت به صحت نوع واکسن تزریقی...More
محمد اسلامی، معاون ابراهیم رییسی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت این کشور اصرار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نصب دوربین در مکان‌های صدمه‌دیده...More
مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با هشدار نسبت به سرعت افزایش جمعیت در شهرهای حاشیه تهران اعلام کرد: «در برخی از شهرهای...More
بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ۱۴/۲ درصد از شهروندان ایرانی بالای ۱۸ سال «اصلا تمایلی به زدن واکسن کرونا...More