شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
درپی کشته شدن ایهاب الوزنی، فعال مدنی مخالف دخالت‌ها جمهوری اسلامی:

معترضان عراقی دیوار کنسولگری ایران در کربلا را به آتش کشیدند

معترضان عراقی به دنبال کشته‌شدن یک فعال مدنی مخالف دخالت‌های ایران به دست افراد مسلح، شامگاه یک‌شنبه بخشی از دیوار کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را در کربلا به آتش کشیدند و در اقدامی کم‌سابقه در حرم امام حسین علیه ایران شعار سر دادند.

اعتراضات یک‌شنبه در کربلا پس از آن آغاز شده است که ایهاب الوزنی، فعال مدنی سرشناس عراقی، جلوی منزل خود هدف حمله قرار گرفت و کشته شد.

ایهاب الوزنی از مخالفان دخالت‌های ایران در عراق بود. او طی سال گذشته از هماهنگ‌کنندگان اعتراضات در کربلا علیه اقدامات شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران بود و شامگاه شنبه در حمله چند موتورسوار مقابل منزلش در کربلا هدف گلوله کلت کمری قرار گرفته و کشته شد.

معترضان عراقی شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران را عامل قتل ایهاب جواد الوزنی، فعال مدنی عراقی، دانستند. ده‌ها نفر از معترضان شامگاه یک‌شنبه مقابله کنسولگری ایران در کربلا تجمع کرده و به سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی و گروه‌های شبه نظامیان مورد حمایت آن پرداختند.

معترضان عراقی همچنین بخشی از دیوار و همچنین پست نگهبانی کنسولگری ایران در کربلا را به آتش کشیدند.

نیروهای امنیتی عراق در جریان اعتراضات کربلا با معترضان مقابل کنسولگری ایران درگیر شدند که در جریان این درگیری‌ها شماری از معترضان عراقی مصدوم شدند.

گروهی از معترضان در اقدامی کم‌سابقه در جریان تشییع پیکر ایهاب الوزنی در داخل حرم امام حسین در کربلا تجمع کرده و شعار «انقلاب عراق علیه جمهوری اسلامی ایران» و «ایران گم‌شود، کربلا آزاد است» سر دادند.

همزمان اعتراضات به کشته شدن ایهاب الوزنی یک‌شنبه شب به چند شهر و استان دیگر عراق از جمله شهر دیوانیه در استان قادسیه، مناطقی از استان بابل و شهر ناصریه در استان ذی‌قار گسترش یافت.

معترضان عراقی در ناصریه مرکز استان ذی‌قار، با برگزاری تشییع نمادین پیکر ایهاب الوزنی، در اعتراضات یک‌شنبه شب خود علیه جمهوری اسلامی ایران و شبه‌نظامیان مورد حمایت آن، شعار دادند.

از سوی دیگر کمتر از بیست و چهار ساعت پس از کشته شدن ایهاب الوزنی در شهر کربلا، احمد حسن خبرنگار شبکه تلویزیونی الفرات نیز در ساعات پایانی یک‌شنبه شب در شهر دیوانیه عراق هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت.

این خبرنگار از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More