شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت بهداشت از وضعیت قرمز کرونا در نوار جنوبی کشور خبر داد: افزایش ۵۰ درصدی بستری در هرمزگان

سخنگوی وزارت بهداشت و همچنین مقام‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی از افزایش ابتلا و بستری روزانه بیماران کرونا در چهار استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر خبر دادند و همزمان علیرضا زالی گفت که روند کاهشی در پایتخت متوقف شده و شمار مراجعه به بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

 سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز سه‌شنبه اول تیر ماه با بیان اینکه آمار هفته گذشته در تعداد بیماران سرپایی مثبت افزایش ۱۹ درصدی را نشان می دهد، گفت که وضعیت قرمز کرونایی در نوار جنوبی کشور همچنان در حال گسترش است.

سخنگوی وزارت بهداشت  تاکید کرد که استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر با افزایش جدی تعداد بستری بیماران کرونا مواجه هستند.

همزمان علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونای تهران از «توقف روند کاهشی» ابتلا به کرونا در تهران و از افزایش ۳/۳ درصدی مراجعه بیماران کرونا به بیمارستان و مراکز درمانی در تهران خبر داد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونای پایتخت گفت: «از اوایل هفته سوم خرداد فرآیند کاهش بیماری متوقف شده و در حال حاضر چهار هزار و ۱۹۲ بیمار کرونا بستری هستند که از این تعداد هزار و ۱۵۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.»

از سوی دیگر فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از افزایش ۵۰ درصدی بستری بیماران کرونا در هرمزگان، خبر داد.

او گفت که روز دوشنبه نیز با بستری ۱۶۱ بیمار جدید، مجموع بیماران بستری شده در این استان به ۶۶۹ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین گفت که در حال حاضر ۹ هزار ۵۸۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز در این استان در قرنطینه خانگی هستند که تقاضا داریم حتما شرایط قرنطینه را رعایت کنند.

همزمان محمد هاشمی‌شهری، رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، روز سه‌شنبه اول تیر ماه  گفت: «با ثبت ۸۶۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته ابتلای روزانه به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان از زمان همه‌گیری تاکنون رکورد زد.»

هاشمی‌شهری افزود که با افزوده شدن ۸۶۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۴۶ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هشدار داد که مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: «با فوت هشت مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۴۷۰ نفر رسید.»

محمدرضا محبوب‌فر، عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت ایران، با بیان اینکه در حال حاضر در شرق و جنوب کشور به ویژه استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان، پیک پنجم بیماری کرونا آغاز شده است، گفت که در حال حاضر کرونا در این استانها اوج گرفته و وضعیت نگران کننده‌ای دارند و این افزایش آمار از بروز پیک پنجم خبر می‌دهد.

مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به روزنامه سپید گفت: «وقتی موج جدیدی هم وارد شهر یا کشور شد دیگر نمی‌توان پیشگیری اولیه از وقوع کرد بلکه باید به فکر تهیه اکسیژن و دارو و تجهیز بیمارستانها بود، باید به فکر موج ششم باشیم دیگر فرصتی برای پیشگیری از موج پنجم کرونا نیست.» 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More