شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پاسخ وزارت خارجه آلمان به ایران اینترنشنال: در حال پیگیری وضعیت ناهید تقوی هستیم

 

وزارت خارجه آلمان در پاسخ به ایران اینترنشنال اعلام کرد که هیچ گزارش رسمی از طرف جمهوری اسلامی درباره بازداشت ناهید تقوی، شهروند ۶۶ ساله ایرانی‌-‌آلمانی دریافت نکرده است.

این وزارتخانه در پاسخ خود نوشت که از بازداشت ناهید تقوی با خبر است اما هیچ اطلاعات یا تاییدیه رسمی در این باره دریافت نکرده است.

وزارت خارجه آلمان تاکید کرد که به پیگیری‌های خود برای روشن شدن وضعیت ناهید تقوی ادامه می‌دهد و به او کمک کنسولی ارائه خواهد کرد.

براساس گزارش‌ها ناهید تقوی، شهروند دوتابعیتی ۶۶ ساله، روز ۲۵ مهرماه در منزلش در تهران بازداشت شد.

خانم تقوی که معمار است از سال ۱۹۸۳ میلادی در شهر کلن آلمان زندگی می‌کند.

مریم کلارن، دختر ناهید تقوی که ساکن آلمان است، در توییترش نوشت که در هفت روزی که از بازداشت مادرش می‌گذرد هیچ اطلاعی از وضعیت او و حتی از زنده بودنش ندارد.

او تاکید کرد که خواستار توضیح [دولت ایران]، مداخله [دولت آلمان] و آزادی مادرش است.

خانواده ناهید تقوی نیز گفته‌اند که برای تحویل داروهای او به زندان مراجعه کردند، اما مقام‌های زندان داروهای او را نپذیرفتند.

جمهوری اسلامی به ویژه در سال‌های اخیر تعدادی از شهروندان دوتابعیتی از جمله نازنین زاغری را بازداشت و از این موضوع در مذاکرات با آمریکا و کشورهای اروپایی استفاده کرده است.

پیشتر، در اردیبهشت‌ماه،  ناتالی امیری خبرنگار شبکه یک آلمان، از پایان ماموریت خود در تهران خبر داده بود. او پس از خروج از ایران گفت دلیل پایان کارش نگرانی از بازداشت به عنوان گروگان بود.

 مسعود مصاحب، شهروند ایرانی-اتریشی نیز از سال گذشته در ایران زندانی است. 

ارس امیری، فعال فرهنگی و دانشجوی دانشگاه کینگستون در بریتانیا، احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر مقیم سوئد و همچنین سیامک و محمدباقر نمازی، شهروندان ایرانی‌- آمریکایی، از جمله زندانیان دوتابعیتی در ایران هستند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More