شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پدر بابک خرمدین: دختر و دامادم را هم کشته‌ام؛ عذاب وجدان ندارم

 

اکبر خرمدین، پدر بابک خرمدین، در جلسه بازپرسی درباره قتل پسر، دختر و دامادش گفت از این جنایت‌ها «عذاب وجدان» ندارد.

او روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: «کابوسی به سراغم نمی‌آمد چون احساس گناهی نمی‌کردم.کسانی را  که کشتم فساد اخلاقی بالایی داشتند.»

اکبر خرمدین توضیح بیشتری درباره ادعای فساد اخلاقی دو فرزند و دامادش نداد.

 

 

 

مادر بابک خرمدین نیز گفت که از انجام این قتل‌ها ناراحت نیست. او افزود با شوهرش دو نفری تصمیم به قتل بچه‌ها گرفتند.

در همین حال محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، گفت که پدر بابک گفته فرامرز، شوهر دخترش  آرزو، «مشکلات اخلاقی داشته و او را به همان شیوه قتل بابک، در سال ۹۰ به قتل رسانده و جسدش را به خارج از خانه منتقل کرده و در سطل زباله انداخته است.»

بر اساس این گزارش، پدر و مادر بابک خرمدین اعلام کرده اند دخترشان آروز را نیز در سال ۹۷ «به دلیل مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و ارتباط با افراد غریبه به همان شیوه قتل بابک، به قتل رسانده‌اند.»

یکی از بستگان خانواده خرمدین که نخواست نامش فاش شود، به ایران اینترنشنال گفت که آخرین بار در تیر و مرداد سال ۹۷ آرزو را دیده و پس از آن مادرش گفته که آرزو به ترکیه رفته و سپس به کانادا پناهنده شده است.

به گفته او، آرزو سال ۸۹ با فرامرز ازدواج کرده بود، اما بعدها گفتند از فرامرز خبری نیست. سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت که  آرزو پیش از ازدواج با فرامرز یک بار دیگر ازدواج کرده و سال ۸۸ از همسرش جدا شده بود.

به گفته  شهریاری، افشین و آذر دیگر فرزندان این خانواده و  از بابک و آرزو کوچک‌ترند. او افزود: «پدر بابک خرمدین بیشتر تفکرات ملی دارد تا مذهبی و حتی به خاطر تعلق خاطر به بابک خرمدین، نام خانوادگی خود را عوض کرده بود. او همچنین می‌گوید که حق داشته بابک را به خاطر فساد اخلاقی‌اش به قتل برساند و اعتقاد دارد که آدم باید پاک باشد.»

بنا بر گزارش‌ها، پدر بابک سه‌شنبه شب اقرار کرد که  داماد و دخترشان را نیز در سال‌های ۹۰ و ۹۷ به قتل رسانده است.

حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، نیز گفت که پدر و مادر بابک خرم‌دین بعد از قتل داماد و دخترشان، ادعا می‌کردند داماد و دخترشان در خارج از کشور زندگی می‌کنند در صورتی که آنها را در داخل کشور به قتل رسانده بودند.

اکبر خرمدین پیشتر درباره دلیل قتل بابک نیز گفته بود: «بابک از ۵ یا ۶ سال  قبل ناگهان تغییر رویه و رفتار داد و عقاید متفاوتش رو شد.از کارهایش خسته شده بودم. من و مادرش را خیلی اذیت می‌کرد.افکارش با ما مطابقت نداشت.حرف‌هایی می‌زد که اصلا با اصول من یکی نبود.»

روزنامه همشهری ساعاتی قبل از اعلام مقام‌های قضایی و انتظامی درباره اقرار پدر و مادر بابک خرمدین به قتل دختر و دامادشان، نوشته بود که «یکی از ابهاماتی که پرونده قتل بابک خرمدین، کارگردان سینما، را پیچیده کرده، ماجرای ناپدید شدن خواهرش بابک از چندسال قبل است، موضوعی که هم‌اکنون پلیس و تیم جنایی نیز در حال تحقیق روی آن هستند و ممکن است روند رسیدگی به این پرونده را وارد فاز تازه‌ای کند.»

بخشی از جسد تکه تکه شده بابک خرمدین، کارگردان ۴۷ ساله سینما، صبح یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت در شهرک اکباتان پیدا شد.

 

 

پس از آن سرپرست دادسرای جنایی تهران، اعلام کرد که پس از پیدا شدن بخشی از جسد مثله شده بابک در شهرک اکباتان، پلیس جنایی از روی اثر انگشت او را شناسایی کرده و پس از بررسی فیلم‌های ثبت شده در دوربین‌های مدار بسته، پدر و مادر این کارگردان دستگیر شده و به قتل اعتراف کردند.

پدر این کارگردان سینما گفته است: «پسرم مجرد بود. به خاطر اختلافاتی که داشتیم صبح  یک‌شنبه  او را با خوراندن مواد بیهوشی، بیهوش کردم و سپس با ضربات چاقو به قتل رساندم و برای خارج کردن جسدش از خانه، آن را تکه تکه کردم و در نزدیک‌ترین سطل آشغال خیابان انداختم.»

پدر بابک خرمدین پیشتر در سال ۹۴ و طی سخنانی در مراسم اکران فیلم فرزندش در موزه سینما، خود را «سرهنگ پیاده ستاد» و یک نظامی معرفی کرده و گفته بود: «به نام خداوند آموزگار و به نام شهدای گلگون‌کفن جنگ هشت ساله و درود به شرافت آن شهدا که مملکت را حفظ کردند. من سرهنگ پیاده ستاد خرم‌دین هستم.»

او همچنین گفته بود که «۳۰ سال خدمت کردم، ۶۹ ماه در مناطق عملیاتی بودم، دو مرتبه شیمیایی شدم و ۴ بار ترکش خوردم و خوشحالم که در مقابل مملکت انجام وظیفه کردم.»

بابک خرمدین متولد سال ۱۳۵۳ در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فارغ التحصیل ۱۳۸۸ بود. او در سال ۸۹ به‌عنوان دانشجو راهی لندن شد و پس از مدتی به ایران بازگشت و روز شنبه ۲۵ اردیبهشت به دست پدر و مادرش به قتل رسید.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More