شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آغاز آزمایش پادتن‌ها برای درمان کرونا در بریتانیا هم‌زمان با شیوع ویروس جهش‌یافته در سراسر اروپا

 

هم‌زمان با اعلام آغاز آزمایش درمان‌های مبتنی بر پادتن‌ها در بریتانیا، خبرها حاکی از آن است که گونه جهش‌یافته ویروس کرونا که اولین بار در خاک این کشور شناسایی شد، اکنون در حال گسترش در سراسر اروپاست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چهار مورد تایید شده از ابتلا به این گونه جهش‌یافته روز شنبه ششم دی‌ماه در مادرید شناسایی شد. این اولین موارد از ابتلا به این گونه در خاک اسپانیا به شمار می‌رود. 

افراد مبتلا به این گونه جهش‌یافته که توانایی انتقال بسیار سریع‌تری دارد، به تازگی از بریتانیا به اسپانیا بازگشته‌اند یا تماس‌هایی با مسافری داشته‌اند که از بریتانیا آمده بود.

مقام‌های اسپانیایی اعلام کردند پدر، مادر و خواهر یک مرد جوان که هفته گذشته با هواپیما به مادرید رسیده بود، به این گونه جهش‌یافته ویروس مبتلا شده‌اند و خود این مرد نیز مشوک به ابتلا به این گونه جهش‌یافته است.

چهارمین مورد قطعی نیز مربوط به مردی است که روز ۲۰ دسامبر با یک پرواز دیگر به مادرید رسیده بود.

در سوئد نیز شناسایی اولین مورد از ابتلا به این گونه جدید روز شنبه اعلام شد؛ فرد مبتلا زنی است که از بریتانیا به سوئد آمده است.

یکی از مقام‌های بهداشتی سوئد اعلام کرد که شناسایی این مورد، برای دولت سوئد شگفتی‌آور نبود زیرا این گونه جدید جهش‌یافته کرونا از ماه سپتامبر در بریتانیا شیوع پیدا کرده و مواردی نیز در دیگر کشورهای اروپایی از آن یافت شده است.

سوئد تعلیق پروازها از مبدا بریتانیا را تا آخرین روز سال جاری میلادی تمدید کرده است.

 

 

پیشتر وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرده بود اولین مورد از ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا را که ابتدا در بریتانیا مشاهده شده بود در یک مرد ساکن شهر تور در مرکز این کشور شناسایی کرده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت فرانسه، این فرد که روز ۲۹ آذر از لندن به فرانسه برگشته علائم ظاهری ندارد و در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برد.

جمهوری ایرلند و آلمان هم از کشف این گونه جدید خبر داده‌اند.

یک مطالعه جدید در بریتانیا نشان می‌دهد گونه ویروس جدید کرونای کشف‌شده در این کشور تا ۵۶ درصد مسری‌تر است و می‌تواند باعث افزایش مرگ‌ومیر در سال آینده میلادی شود. با این حال هنوز مشخص نیست این ویروس جهش‌یافته بیماری شدیدتری ایجاد می‌کند یا نه.

 

روش درمانی استفاده از پادتن، جایگزینی برای محرومان از واکسن

در بریتانیا آزمایش درمان‌های جدیدی براساس پادتن‌ها آغاز شده که امیدواری‌هایی را در زمینه درمان مبتلایان به کرونا، به ویژه کسانی که مدت کوتاهی از بروز علائم بیماریشان می‌گذرد یا کسانی که قادر به تزریق واکسن کرونا نیستند، به وجود آورده است. 

به گزارش اسکای نیوز، یک پادتن که با نام AZD7442 شناخته می‌شود، از سوی شرکت آسترازنکا ساخته شده و بیمارستان دانشگاه کالج لندن در چارچوب آزمایش جدیدی در حال آزمایش آن است. 

کاترین هولیهان، ویروس‌شناس این بیمارستان که این آزمایش را مدیریت می‌کند به این شبکه خبری گفت: «ما می‌دانیم که این ترکیب پادتن می‌تواند ویروس را خنثی کند. امیدواریم که تزریق این پادتن بتواند به محافظت فوری در مقابل گسترش بیماری کووید-۱۹ در افرادی منجر شود که به تازگی علائم بیماری را بروز داده‌اند و دیگر برای تزریق واکسن به آنان خیلی دیر شده است.»

تاکنون این پادتن به ۱۰نفر تزریق شده و قرار است ۱۱۲۵ نفر در سراسر جهان در این آزمایش شرکت کنند.

این داوطلبان شامل کارکنان بخش‌های درمانی، دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های دانشجویی، افرادی که به تازگی علائم بیماری کرونا در آن‌ها بروز یافته، مبتلایان به کرونا که به مدت طولانی‌ تحت درمان قرار دارند، سربازان و افراد دیگری مانند کارگران کارخانه می‌شود.

شرکت آسترازنکا هم‌زمان در همکاری با دانشگاه آکسفورد در حال ساخت واکسن کروناست و منتظر است تا مجوز استفاده آن از سوی دولت بریتانیا صادر شود. 

همچنین یک پادتن دیگر در حال بررسی است که امیدواری‌ها را برای درمان کسانی بیشتر کرده که نمی‌توانند واکسن کرونا تزریق کنند؛ از جمله کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است یا افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای که خطر بیماری کووید-۱۹ برای آنان بیشتر است.

این پادتن به زودی روی داوطلبان از جمله افراد مسن، افرادی که به مدت طولانی تحت درمان قرار دارند و افراد مبتلا به ایدز و سرطان آزمایش می‌شود.

نیکی لانگلی، مشاور بیماری‌های عفونی بیمارستان دانشگاه کالج لندن که بخش دانشگاهی آزمایش این پادتن را مدیریت می‌کند، اعلام کرد: «می‌خواهیم به هر کسی که نمی‌تواند واکسن در موردش موثر باشد، جایگزین دیگری به همان اندازه محافظ ارائه کنیم.»

استفن پوویس، مدیر بخش پزشکی ملی سرویس سلامت همگانی انگلستان، نیز گفت: «مشارکت مداوم سرویس سلامت همگانی در تلاش‌های جهانی برای مبارزه با کووید-۱۹ چشمگیر است.»

او ادامه داد: «این دو آزمایش بالینی یک تلاش مهم برای آزمایش رویکردهای جدید درمانی است، زیرا درمان براساس پادتن‌ها می‌تواند جایگزینی برای گروه‌هایی از بیماران مانند بیماران مبتلا به نقص ایمنی در نظر گرفته شود که نمی‌توانند از واکسن کرونا استفاده کنند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More