شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آماده‌باش نهادهای اطلاعاتی آمریکا برای مقابله با دخالت روسیه، چین و ایران در انتخابات

در پی گزارش‌ها مبنی بر دخالت چین،‌ روسیه و ایران در انتخابات آمریکا، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های ایالات متحده از آماده‌باش و گسترش عملیات‌های سایبری در زمینه شناسایی و مقابله با مداخلات مرتبط با انتخابات خبر داد.

این شبکه روز سه‌شنبه ۱۳ آبان‌ماه همزمان با برگزاری انتخابات آمریکا گزارش داد یک مقام فرماندهی سایبری ایالات متحده گفته است عملیات این نهاد علیه بازیگران خارجی، از جمله در حوزه اقدامات تهاجمی و دفاعی، پیش از انتخابات آغاز شده و پس از رای‌گیری نهایی هم ادامه خواهد یافت.

اخیرا، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای پنج نهاد ایرانی را به اتهام تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تحریم کرد. 

تهران،‌ پکن و مسکو گزارش‌ها درباره دخالت به قصد تاثیرگذاری در انتخابات آمریکا را رد کرده‌اند.

خبر عملیات گسترده فرماندهی سایبری، که اولین‌بار توسط نیویورک‌تایمز گزارش شد، در حالی منتشر می‌شود که مقام‌های آمریکا در تمامی حوزه‌های جامعه امنیت ملی این کشور در وضعیت آماده‌باش در زمینه مداخلات بالقوه در انتخابات قرار گرفته‌اند.

نیویورک‌تایمز اشاره کرده بود بر اساس این هشدار آماده‌باش، ساعت‌های قبل از روز انتخابات و روزهای بعد از آن فرصتی مناسب برای دشمنانی است که می‌خواهند روند دموکراتیک آمریکا را تضعیف کنند.

سی‌ان‌ان در همین زمینه نوشته روسیه اخیرا فعالیت‌های سایبری گسترده‌ای را انجام داده که منجر به ارتباط با زیرساخت‌های انتخابات آمریکا شد و ایران هم «تصمیم گرفته است تا با انجام اقدامات هدفمند ضد اطلاعاتی، وارد بازی شود.»

اما بر اساس اعلام کریس کربس، مقام ارشد وزارت امنیت میهن، و دیگر مقامات آمریکا این اطمینان وجود دارد که سیستم‌های شمارش آرا و صدور گواهینامه رای‌دهندگان امن هستند. 

روز دوشنبه سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده بود تهران تمایلی به «مداخله در انتخابات آمریکا» ندارد.

با این حال،‌ سناتور مارک وارنر، دموکرات ارشد عضو کمیته اطلاعات سنا، روز دوشنبه در توییتی نوشت هنوز یک دوره «منحصر به فرد ناپایدار» وجود دارد.  وارنر گفت: «دشمنان ما به دنبال استفاده از آن خواهند بود. کار آن‌ها را آسان نكنید.»

دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهوری آمریکا، نیز چندین بار در سخنرانی‌ و اظهاراتش گفته پکن و تهران دوست ندارند او دوباره رییس‌جمهور شود.

به تازگی شرکت مایکروسافت هم اعلام کرد در هفته‌های اخیر هکرهایی که برای روسیه، ایران و چین کار می‌کنند حمله‌های خود را به افراد و سازمان‌های مرتبط با کمپین‌های انتخاباتی  ترامپ و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، افزایش داده‌اند.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارشش در همین زمینه نوشته یک مقام دیگر فرماندهی سایبری ایالات متحده هم گفته پنتاگون و شرکای اداری آن اقدامات بیشتری را برای آمادگی در برابر هرج و مرج روز انتخابات انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش اف‌بی‌آی،‌ بازوهای سایبری وزارت امنیت میهن و نهادهای مرتبط دیگر آمریکا نیز در حالت آماده‌باش قرار دارند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More