شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکا از شواهد ارسال موشک‌های ایران به حوثی ها رونمایی کرد

 

ایالات متحده آمریکا، امروز برای نخستین بار آنچه را که می‌گوید "شواهد مستند موشک‌ها و تسلیحات ارسالی ایران به حوثی‌های یمن" می‌باشد را در معرض دید خبرنگاران بین‌المللی قرار داد و حکومت تهران را متهم کرد که این شواهد مشخصاً نشان می‌دهد که ایران قطع‌امه‌های سازمان ملل متحد را زیر پا می‌گذارد.
رویترز نخستین خبرگزاری بین‌المللی بوده است که برای مشاهده این تسلیحات به پایگاه Joint Base Anacostia-Bolling در حومه واشنگتن دعوت شد تا قطعات باقیمانده از انفجار موشکی را که آمریکا نتیجه گیری کرده از ایران پرتاب شده است به این خبرگزاری نشان دهد.
این قطعات که شامل باقیمانده بدنه سوخته‌شده یک موشک بالستیک بود، روز 4 نوامبر به‌ سوی فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در خارج شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی شلیک شده بود.
در کنار این بدنه موشک، پهپادهای سرنگون‌شده و اسلحه‌های ویژه پرتاب خمپاره علیه تانک‌ها هم دیده میشد که نیروهای عربستان سعودی از یمن به‌دست آورده‌اند.
ایران هرگونه ارسال اسلحه به حوثی‌های یمن را تکذیب می‌کند.
سخنگوی پنتاگون لارا سیل، در کنار نمایش این شواهد مستند می‌گوید: "ایالات متحده آمریکا همواره بر این باور بوده است که حکومت ایران به شبه‌نظامیان و گروه‌های وابسته به خود در سراسر منطقه، اسلحه و مهمات ارسال می‌کند. آنچه که امروز شما در این مکان مشاهده می‌کنید شاهد تأییدکننده این موضوع می‌باشد."
لارا سیل اضافه کرده است: "این شواهد مستند و تسلیحات توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی بدست آمده و برای نمایش آنها به‌صورت موقت در اختیار واشنگتن قرار گرفته است."
به گفته خبرگزاری رویترز، "این نمایش بی سابقه از شواهد دخالت‌های ایران در منطقه بخشی از سیاست جدید دولت ترامپ در مورد ایران می‌باشد که بر مبنای مقابله سرسختانه با حکومت این کشور شکل گرفته است."
به گفته رویترز، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز قرار است امروز در واشنگتن یک نشست مطبوعاتی برای خبرگزاری‌های بین‌المللی در همین مورد برگزار کند.

این خبر تکمیل می‌شود...
 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More