شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکا اقدام برای توقیف محموله دو میلیون بشکه‌ای نفت ایران را تایید کرد

وزارت دادگستری آمریکا با تایید رسمی اقدام برای توقیف محموله دو میلیون بشکه‌ای نفت ایران اشاره کرده اسناد قضایی در ارتباط با آن را تحت قوانین مربوط به «تروریسم» در دادگاه ثبت کرده است.

بر اساس گزارشی که بلومبرگ روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه منتشر کرده، وزارت دادگستری آمریکا طی بیانیه‌ای در این زمینه می‌گوید شکایتی را در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در کلمبیا برای توقیف محموله کشتی «آشیلاس» با پرچم لیبریا ارائه داده است.

آمریکا می‌گوید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس آن این محموله نفت ایران را به صورت مخفیانه برای خریدار خارجی حمل می‌کردند.

بیانیه وزارت دادگستری اشاره می‌کند: «شرکت‌کنندگان در این طرح با استفاده از انتقال کشتی به کشتی، اسناد جعلی و سایر روش‌ها سعی در پنهان کردن مبداء محموله نفت داشتند و بارنامه‌ای جعلی برای فریب مالکان آشیلاس با هدف انجام بارگیری نفت مورد نظر ارائه دادند.»

بلومبرگ اخیرا گزارش داده بود شرکت مالک یونانی کشتی آشیلاس ابتدا فکر می‌کرد این محصول متعلق به عراق است، اما بعد این احتمال را با مقام‌های آمریکا مطرح کرد که ناخودآگاه نفت خام ایران را تحویل گرفته است.

بلومبرگ به نقل از افراد مطلع از موضوع نوشته واشینگتن پیش از آنکه جو بایدن ریاست دولت را به دست بگیرد و در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ دستور توقیف و حرکت این کشتی به سمت آمریکا را داده بود.

در دوره ترامپ واشینگتن تحریم‌های نفتی ایران را همراه با سایر تحریم‌ها افزایش داد تا تلاش کند فروش نفت ایران را متوقف کرده و این کشور را مجبور به توقف فعالیت‌ هسته‌ای و عدم دخالت در سایر کشورهای خاورمیانه کند.

اکنون مایکل شروین، وکیل دادگستری ایالات متحده، در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «دفتر دادستانی ایالات متحده در منطقه کلمبیا به همکاری با شرکا برای اجرای قانون در جهت جلوگیری از انتقال غیرقانونی نفت توسط سپاه پاسداران و نیروی قدس ادامه خواهد داد.»

بلومبرگ نوشته بر اساس اسناد حمل و نقل، این کشتی با بیش از دو میلیون بشکه نفت کاملا پر شده بود. 

طبق اطلاعات ردیابی به دست‌آمده توسط بلومبرگ، این نفتکش به سمت ایالات متحده در حال حرکت بوده و در حال حاضر در نزدیکی سواحل آمریکای جنوبی است.

در بیانیه وزارت دادگستری اشاره شده آمریکا باید ادعاهای خود را در دادگاه اثبات کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More