شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
با تداوم اختلاف‌ها میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها

احتمال تعطیلی دوباره دولت در آمریکا

 

بار دیگر نمایندگان دموکرات‌‌ و جمهوری‌خواه در ایالات متحده نتوانستند بر سر تامین بودجه لازم برای امنیت مرزها به توافق برسند.

خبرگزاری رویترز، روز یکشنبه ۲۱ بهمن، گزارش دارد که سیاست بازداشت پناه‌جویان و مهاجرانی که غیرقانونی از مرزهای جنوبی وارد ایالات متحده می‌شوند؛ از موضوع‌های اصلی اختلاف‌ میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان است.

سناتور ریچارد شلبی، رییس کمیته تخصیص بودجه، روز یکشنبه به شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت «گفت‌وگوها در حال حاضر متوقف شده است.» این سناتور جمهوری‌خواه، با انتقاد از دموکرات‌ها، گفت که آن‌ها خواهان کاهش ظرفیت بازداشتگاه‌های پناه‌جویان هستند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، نیز روز یک‌شنبه در پیامی تند و انتقادی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت «آن‌ها نه تنها نمی‌خواهند بودجه ساخت یک دیوار آشکارا لازم را تامین کنند؛ بل که حالا می‌خواهند برای نگهداری مجرمان و تبهکاران در بازداشتگاه‌ هم محدودیت ایجاد کنند.»

ترامپ دموکرات‌ها را متهم کرده است که می‌خواهند برای بار دیگر دولت را در آمریکا به تعطیلی بکشانند.

 

 

دولت جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، درخواست ۵/۷ میلیارد دلار اعتبار برای ساخت یک دیوار فلزی در مرز مکزیک کرده است. عمده دموکرات‌ها و بخشی از جمهوری‌خواهان با در نظر گرفتن چنین بودجه‌ای برای دولت مخالف هستند و آن را بی‌فاید ارزیابی می‌کنند.

رییس جمهوری آمریکا، برای این که بتواند بودجه درخواستی لازمش را برای ساخت دیوار مرزی توجیه کند؛ همواره سعی کرده است مسئله ورود پناه‌جویان و مهاجران غیرقانونی به ایالات متحده را به مسائل امنیتی، جرایم سازمان‌یافته و  قاچاق موارد مخدر گره بزند.

مهلت رسیدن به توافق میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر بودجه‌ درخواستی دولت جمعه این هفته  ۲۶ بهمن‌ماه  به پایان می‌رسد. در صورتی که طی روزهای آینده توافقی به دست نیاید؛ بار دیگر بخش‌های بزرگی از دولت فدرال در ایالات متحده به ناچار تعطیل خواهند شد. از دو هفته پیش، هشتم بهمن، پس از گذشت ۳۵ روز،که طولانی‌ترین تعطیلی دولت از نوع به حساب می‌آید؛ ۸۰۰ هزار کارمند دولت فدرال توانستند به سر کارهای خود بازگردند.

دفتر بودجه کنگره آمریکا، سه‌شنبه دو هفته پیش، نهم بهمن، در گزارشی اعلام کرد که تعطیلی پنج هفته‌ای دولت در آمریکا در مجموع ۱۱ میلیارد دلار هزینه داشته است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More