شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اخراج خبرنگار هوادار بشار اسد از مقر سازمان ملل به دلیل توهین به مخالفان

ربی الحجلی خبرنگار تلویزیون «الاخباریه» وابسته به دولت سوریه، به دلیل «توهین» و «حمله لفظی» به هیات مخالفان بشار اسد در ژنو ۶، از  دفتر رسانه ای سازمان ملل اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، منابعی در سازمان ملل گفته اند که اخراج الحجلی در پی حمله لفظی این خبرنگار به اعضای هیات مخالفان اسد، هنگام ورود به مقر سازمان ملل در ژنو برای دیدار با «استیفان دی میستورا» صورت گرفت.

هیات مخالفان رژیم سوریه، از روز سه شنبه گذشته، دور جدید گفت وگوهای خود را با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل در سوریه، در ژنو آغاز کردند.

در پی شکایت هیات مخالفان از ربی الحجلی، سازمان ملل روز چهارشنبه، از ورود خبرنگار تلویزیون «الاخباریه» به مقر خود در ژنو جلوگیری کرد.

بر اساس این گزارش، روز سه شنبه گذشته، الحجلی هیئت مخالفان سوری که در میان آنها محمد علوش نماینده ارشد مخالفان اسد حضور داشت، «جنایتکار و تروریسم» خواند.

بنا به اظهارات مخالفان اسد و دولت سوریه، مذاکرات ژنو که مرحله ششم آن در حال پیگری است، تاکنون هیچ نتیجه مثبتی نداشته است.  

این در حالی است که در چهارم ماه مه، سه کشور روسیه، ایران و ترکیه، در نشست «آستانه۴» به توافقی دست یافتند که بر مبنای آن، مناطق «کاهش تنش» در استان ادلب، و بخش هایی از حماه،لاذقیه و حلب سوریه تشکیل شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More