شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ارتش اسرائیل پس از رهگیری یک موشک پرتاب شده از سوریه، چند سایت موشکی این کشور را هدف قرار داد

درپی به صدا در آمدن آژیر در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای دیمونا در جنوب اسرائیل، ارتش این کشور اعلام کرد یک موشک پرتاب شده از سوریه را رهگیری کرده و چندین سایت پرتاب موشک در سوریه را هدف قرار داده است.

به گفته ارتش اسرائیل، یک موشک زمین به هوا که از سمت سوریه به جنوب صحرای نگب، محل نیروگاه هسته‌ای دیمونا، شلیک شده بود را رهگیری کرده و به تجهیزات پرتاب این موشک و چند سایت شلیک موشک زمین به هوای دیگر در سوریه حمله کرده است.

ارتش اسرائیل همچنین فعال شدن سامانه هوایی پاتریوت و به صدا در آمدن آژیر خطر در روستای ابوقرینات در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای دیمونا را تایید کرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، گزارش داد پدافند هوایی این کشور حمله موشکی اسرائیل از سمت بلندی‌های جولان به شهر الضمیر در شمال شرقی دمشق را رهگیری کرده است.

به گزارش سانا، اسرائیل نقاطی دیگر در اطراف دمشق را نیز هدف قرار داده که در جریان آن چهار سرباز زخمی شده‌اند، اما خسارات مادی ایجاد نشده است.

یکی از فرماندهان ارتش اسرائیل به خبرنگاران گفت که در حین حمله هوایی اسرائیل به جنوب سوریه، یک موشک ضد هواپیمای اس‌ای-۵ به سمت اسرائیل شلیک شده بود که در نزدیکی صحرای نگب منفجر شده و خاطرنشان کرد این موشک به هدف خاصی اصابت نکرده است.

پیش از آن، ساکنان روستاهای نزدیک به این نیروگاه در جنوب اسرائیل و نیز ساکنان اورشلیم و مناطق مرکزی اسرائیل از شنیدن صدای انفجارهای مهیبی خبر داده بودند.

جروزلم پست به نقل از گزارش‌های تایید نشده نوشت یک موشک بر فراز شهر مودیعین-مکابیم-ریعوت رهگیری شده است. گزارش‌های دیگر نیز با اشاره به حمله هوایی اسرائیل به نزدیکی شهر درعای سوریه، می‌گویند این موشک از درعا شلیک شده است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، درپی انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز در ایران، در روزهای اخیر سیستم‌های دفاع موشکی اسرائیل در نزدیکی نیروگاه دیمونا به حالت آماده باش درآمده بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More