شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ارتش اسرائیل خواستار افزایش بودجه به منظور آمادگی برای مقابله احتمالی با برنامه اتمی ایران شد

 

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، ارتش این کشور خواستار افزایش بودجه خود به منظور آمادگی برای مقابله احتمالی با برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران شده است.

کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل گزارش داده است که درخواست ارتش همزمان با مذاکرات اولیه برای تدوین لایحه بودجه این کشور مطرح شده و از دولت خواسته است که چند میلیارد شِکِل به بودجه ارتش اضافه کند.

به گزارش کانال ۱۱، اسرائیل خود را برای این احتمال که مذاکرات ایران و آمریکا در وین به نتیجه نرسد، آماده می‌کند.

همزمان کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داده که برخی مقام‌های امنیتی این کشور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین، را متهم می‌کنند که به رغم اظهارات تند علیه برنامه اتمی جمهوری اسلامی، چندان به نیازهای نظامی اسرائیل برای رویارویی احتمالی با ایران توجه نکرد.

به گزارش این شبکه، برخی مقام‌های نظامی اسرائیل گفته‌اند که در صورت وقوع چنین رویارویی، اسرائیل باید از ماه‌ها پیشتر برای آن آمادگی داشته باشد تا بتواند جلوی رسیدن ایران به نقطه گریز اتمی را بگیرد.

برخی مقام‌های امنیتی اسرائیل نیز به کانال ۱۲ گفته‌اند که نگرانی آنها این است که چنین آمادگی‌ وجود نداشته باشد و سخنان اسرائیل عملا به تهدیدی توخالی تبدیل شود.

ساعتی پس از پخش این گزارش‌ها، بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، نیز خواستار افزایش آمادگی اسرائیل برای سناریوی احتمالی دستیابی ایران به سلاح اتمی شد.

گانتس در سخنرانی در کالج نظامی گفت که اسرائیل در چنین شرایطی چاره‌ای نخواهد داشت جز اینکه خود را از نظر نظامی تقویت کند و با تکیه بر سرمایه انسانی خود، توانایی‌ها و برنامه‌هایش را با یکدیگر تطبیق دهد.

او همچنین خواهان آن شد که اسرائیل برتری نظامی خود را در منطقه حفظ کند؛ موضوعی که به گفته گنتس «تضمین‌کننده حیات اسرائیل و صلح در منطقه است».

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، نیز با اشاره به اینکه لبنان در آستانه فروپاشی است یا حتی فروپاشی آن آغاز شده است گفت: «این سرنوشت همه کشورهایی است که ایران آنها را تحت کنترل خود در می‌آورد در آنها مستقر می‌شود.»

بنت در سخنرانی‌اش در مراسم کالج نظامی گفت که اسرائیل و مردم لبنان دشمنانی مشترک دارند: ایران و حزب‌الله.

او با اشاره به اینکه اسرائیل، بر خلاف مردم لبنان، توانایی دفاع از خود در برابر این دشمنان مشترک را دارد، گفت کشورش اوضاع لبنان را به دقت زیر نظر دارد و برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی حزب‌الله آماده است.

این سخنان ساعاتی پس از آن بیان شد که ارتش اسرائیل گزارشی منتشر کرد و در آن به افزایش تسلیحات حزب‌الله لبنان اشاره کرد.

در این گزارش بار دیگر حزب‌الله متهم شده که زاغه‌های تسلیحات خود را در مناطق غیرنظامی مستقر می‌کند. از جمله در یک مورد، با تصویر نشان داده شده که یک انبار تسلیحات حزب‌الله در فاصله ۲۵ متری از یک دبستان قرار دارد.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More