شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ارتش ترکیه: ۹۹۹ فرد مسلح را در عملیات عفرین نابود کردیم

 

ارتش ترکیه روز چهارشنبه هجدهم بهمن‌ماه، اعلام کرد که ۲۹ نفر از افراد مسلح «یگان‌های مدافع خلق» را در منطقه‌ی عفرین کشته است. براساس آمار اعلام‌شده ازسوی ارتش ترکیه، شمار کشته‌های شبه‌نظامیان کُرد از ابتدای عملیات «شاخه زیتون» در عفرین سوریه، به ۹۹۹ نفر رسیده است.

ترکیه به همراه شبه‌نظامیان مخالف اسد از جمله «ارتش آزاد سوریه» تلاش می‌کنند یگان‌های مدافع خلق را از مواضعشان در عفرین در شمال غرب سوریه، اخراج کنند.

ارتش ترکیه به‌ همراه نیروهای «ارتش آزاد سوریه» از روز شنبه ۳۰ دی‌ماه، حملاتی را علیه نیروهای کُرد معروف به «یگان‌های مدافع خلق»، در عفرین در شمال‌غربی سوریه، آغاز کرده‌اند.

ترکیه نیروهای کُرد در سوریه را وابسته به حزب کارگران کردستان می‌شمارد. آنکارا این گروه را از جمله گروه‌های «تروریستی» می‌داند.

ترکیه گفته بود که پس از عفرین، یگان‌های مدافع خلق را تا شهر منبج تعقیب خواهد کرد. آمریکا که از یگان‌های مدافع خلق پشتیبانی می‌کند، در شهر منبج نیرو دارد. ترکیه هفته گذشته از آمریکا خواست تا نیروهای خود را هر چه زودتر از شهر سوری منبج خارج کند. ترکیه می‌گوید علت این درخواست این‌است که ارتش این کشور قصد دارد تا به شهر منبج حمله کند.

روز گذشته رجب‌طیب‌اردوغان، رئیس‌ جمهوری ترکیه، اقدامات آمریکا در شمال سوریه را علیه ترکیه، ایران و روسیه دانست  و خواستار خروج آن کشور از منبج شده بود.

عملیات ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد در سوریه، همچنین با انتقاد شدید برخی کشورهای اروپایی بویژه فرانسه شده است. رئیس‌جمهور فرانسه یازدهم بهمن‌ماه به ترکیه هشدار داد تا از عملیات نظامی خود علیه کردها در سوریه به عنوان بهانه‌ای برای اشغال این کشور استفاده نکند.  

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More