شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اروپا در سربالایی کرونا؛ اعزام گروه‌های امداد روسیه و کوبا به ایتالیا

 

در حالی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز ۳۰۰ هزار مورد گذشته، آخرین برآوردهای آماری نشان می‌دهد بیش از ۱۵۰ هزار نفر از مبتلایان، در قاره اروپا سکونت دارند.

همچنین اروپا با ۷۸۰۲ قربانی، در میان قاره‌های جهان، بیشترین آمار کشته‌شدگان کرونا را به خود اختصاص داده است.

مقام‌های اسپانیا روز یکشنبه سوم فروردین اعلام کردند که شیوع ویروس کرونا در این کشور، تنها طی ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۴۰۰ قربانی برجای گذاشته که این آمار نسبت به مدت مشابه قبلی، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

در مجموع تاکنون ۱۷۲۰ نفر در اسپانیا جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند و تعداد مبتلایان نیز به بیش از ۲۸ هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که شدت مرگ و میر در ایتالیا بیشتر است و شامگاه شنبه دوم فروردین، مقام‌های این کشور اعلام کردند که فقط در یک شبانه روز حدود ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب، در حالی که یک ماه از اولین مرگ ناشی از کرونا در ایتالیا می‌گذرد، در مجموع ۴۸۲۵ نفر در این کشور قربانی شده‌اند و این کشور از نظر تعداد قربانیان کرونا، در صدر کشورهای جهان است.

نخست وزیر ایتالیا، شامگاه شنبه اعلام کرد که همه مراکز تجاری «غیرضروری» در سراسر کشور از این پس تعطیل خواهند بود. 

همچنین ارتش روسیه روز یکشنبه کمک درمانی خود به ایتالیا را آغاز کرد. وزارت دفاع روسیه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از گفت‌وگوی تلفنی رهبران مسکو و رم در روز شنبه، کمک‌های روسیه به همراه چندین کارشناس روس به همراه خودروهای ضدعفونی‌کننده، به ایتالیا ارسال شد.

کوبا نیز روز یکشنبه گروهی از ۵۲ پزشک و پرستار خود را برای کمک به مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا، راهی این کشور کرد. برخی از این پزشکان و پرستاران پیشتر در جریان مبارزه با شیوع ویروس ابولا در آفریقا مشارکت داشته‌اند.

در فرانسه نیز آخرین آمار مربوط به کرونا که شامگاه شنبه اعلام شد، رشد ۲۰ درصدی را در آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نشان می‌دهد و تاکنون در مجموع ۵۶۲ نفر در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

همچنین روز یکشنبه اعلام شد که برای اولین بار یک پزشک فرانسوی پس از ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه، تهدید کرده که اگر دولت لندن اقدامات شدیدتری را علیه شیوع ویروس کرونا اتخاذ نکند، پاریس مرز میان فرانسه و بریتانیا را می‌بندد.

این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در بریتانیا شدت گرفته و دولت لندن روز یکشنبه از یک و نیم میلیون شهروند این کشور که نسبت به این ویروس آسیب‌پذیرترند، خواست که به مدت سه ماه در خانه‌های خود بمانند. کرونا در بریتانیا تاکنون ۲۳۳ قربانی برجای گذاشته است.

در آمریکا، سخنگوی مایک پنس، معاون رییس جمهوری اعلام کرد که تست کرونای پنس و همسرش منفی اعلام شده است. این تست پس از آن انجام شد که یکی از همکاران مایک پنس به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

در آفریقا، نیز ویروس کرونا سرزمین‌های جدیدی را فرامی‌گیرد و کشورهای آنگولا، اریتره و اوگاندا، روز یکشنبه از شناسایی اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

اما در مراکش، برخی از مردم این کشور در اعتراض به بسته شدن مراکز مذهبی از سوی دولت، شامگاه شنبه به خیابان‌های برخی از شهرها آمدند و فریاد «الله اکبر» سر دادند.

در آسیا، دولت چین روز یکشنبه اعلام کرد که همه پروازها به مقصد پکن، برای کنترل مسافران، به سمت فرودگاه‌های دیگر هدایت خواهند شد.

اما پس از مهار نسبی کرونا در چین، موج دیگری از شیوع ویروس کرونا در کشورهای دیگر این قاره آغاز شده است.

تایلند روز یکشنبه از افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان در این کشور خبر داد که به ۱۸۸ مورد رسید. ژاپن نیز روز یکشنبه به شهروندان خود توصیه کرد که از سفر غیرضروری به آمریکا خودداری کنند.

در استرالیا نیز با افزایش موارد ابتلا به بیش از ۱۳۰۰ مورد، دولت از شهروندان خواسته که از انجام سفر خودداری کنند.

در پاکستان نیز در حالی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۳۰۰ نفر رسیده، دولت اسلام‌آباد همه پروازهای بین‌المللی را به حالت تعلیق درآورده است.

در هند، آمار رسمی حاکی از ابتلای ۳۲۰ مورد به ویروس کروناست، اما منابع غیردولتی از تعداد بسیار بیشتر موارد ابتلا در این کشور خبر می‌دهند. 

همچنین در آمریکای لاتین، کلمبیا از اولین مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و با افزایش کشته‌ها به ۴۵ نفر در کشورهای مختلف، محدودیت‌ها شدیدتر شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More