شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش شمار قربانیان درگیری‌های غزه، ۲۴فلسطینی و چهار اسرائیلی کشته شدند

 

در خشونت‌های تازه میان اسرائیل و گروه‌های مسلح فلسطینی در غزه، تاکنون ۲۴  فلسطینی و چهار اسرائیلی کشته شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو ، نخست‌ وزیر اسرائیل، به ارتش این کشور دستور داده تا حملات هوایی گسترده‌ای علیه مواضع شبه‌نظامیان در نوار غزه انجام دهند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، روز یکشنبه ۱۵، با بر عهده گرفتن مسئولیت حملات هوایی اخیر علیه اسرائیل، اعلام کرد که دو عضو این سازمان، جزو کشته‌شدگان فلسطینی حملات هوایی اسرائیل در نوار غزه‌اند.

این دو عضو جهاد اسلامی، محمود عیسی و فوزی بوادی نام دارند که به گفته این سازمان، در بمباران هوایی ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه کشته شدند.

در مقابل، ارتش اسرائیل روز یکشنبه خبر کشته شدن یک کودک فلسطینی و مادرش در حملات این ارتش علیه غزه را تکذیب و اعلام کرد که این دو نفر در حملات حماس کشته شده‌اند.

رونین مانیلیس، سخنگوی ارتش اسرائیل، در توییتر نوشت: «تبلیغات سازمان‌های تروریستی در اوج خود است.» او اضافه کرد: «مادر و دختری که آنها گفته‌اند در حمله اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند، توسط سلاح‌های مورد استفاده حماس کشته شده‌اند.»

با این حال این سخنگوی ارتش اسرائیل، جزییات بیشتری از این حمله حماس منتشر نکرد اما جوناثان كونريكوس، یک سخنگوی دیگر ارتش اسرائیل، به خبرنگاران گفت که بر اساس اطلاعاتی که به دست ارتش اسرائیل رسیده، این دو نفر در حملات ارتش اسرائیل کشته نشده‌اند.

او گفت راکت حماس به هدف خود نرسید و در جایی که نباید منفجر می‌شد منفجر شد و منجر به مرگ این مادر و کودک شد.

وزارت بهداشت غزه روز شنبه ۱۴ اردیبهشت اعلام کرده بود که یک زن فلسطینی ۳۷ ساله باردار به نام «أبو عرار» به همراه دختر ۱۴ ماهه‌اش به نام «صبا ابو عرار» در حالی که در خانه مسکونی خود بودند در یک حمله اسرائیل کشته شدند.

طی دو روز گذشته، نوار غزه صحنه خشونت‌های تازه‌ و مرگبار شده است.

گروه‌های مسلح فلسطینی در این منطقه ۴۳۰ راکت را به سوی خاک اسرائیل شلیک کرده‌اند و اسرائیل نیز در واکنش به شلیک این راکت‌ها، حملاتی را علیه ۱۲۰ موضع این گروه‌ها در نوار غزه انجام داد.

به غیر از این مادر و کودک و همچنین دو عضو جهاد اسلامی، دو فلسطینی کشته شده دیگر، عضو یک گروه نزدیک به حماس بودند.

در ویدئویی که جهاد اسلامی روز شنبه ۱۴ اردیبهشت در شبکه‌های مجازی منتشر کرد، شاخه نظامی این گروه تهدید کرده که چندین منطقه حساس اسرائیل از جمله فرودگاه بین‌المللی بن گریون در تل آویو را هدف حمله قرار خواهد داد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More