شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دست‌کم ۲۶ فلسطینی و ۲ اسرائیلی در حملات هوایی اسرائیل و حماس کشته شدند

حملات هوایی نیروهای اسرائیلی و نیروهای گروه شبه‌نظامی حماس در غزه روز سه‌شنبه نیز ادامه داشت و دست‌کم ۲۶ فلسطینی و ۲ اسرائیلی در این حملات کشته شدند.

سخنگوی ستاره داوود سرخ (معادل صلیب سرخ در اسرائیل) روز سه‌شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت در اثر اصابت موشک‌‌های پرتاب‌شده از نوار غزه به سوی شهرهای اشدود و اشکلون در جنوب اسرائیل، دو زن ۶۵ و ۴۰ ساله کشته شدند. همچنین حدود ۳۰ نفر که اغلب غیرنظامی‌اند زخمی شدند.

حماس، که کنترل نوار غزه را در دست دارد، اعلام کرد در حملات اسرائیل به این منطقه، ۲۶ نفر از جمله ۹ کودک کشته و دست‌کم ۱۲۵ نفر زخمی شدند.

همچنین گروه مسلح فلسطینی جهاد اسلامی اعلام کرد دو فرمانده این گروه در میان کشته‌شدگان هستند.

حماس بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت، خبر داد ۱۳۷ راکت در کمتر از ۵ دقیقه به سوی اسرائیل پرتاب کرده است.

بنا بر اعلام ارتش اسرائیل، که دارای سپر موشکی موسوم به «گنبد آهنین» است، حدود ۹۰ درصد راکت‌ها منهدم شده‌اند.

به نظر می‌رسد اقدام حماس به پرتاب این تعداد موشک در فاصله زمانی کم برای مختل کردن سپر موشکی اسرائیل است.

به گزارش رویترز، اسرائیل اعلام کرده یک سوم بیش از ۲۵۰ موشکی که شبه‌نظامیان از غزه پرتاب کرده‌اند به هدف نرسیده و موجب تلفاتی در میان غیرنظامیان فلسطینی شده است.

جاناتان کنریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل، روز سه‌شنبه از حمله نیروی هوایی این کشور به حدود ۱۳۰ هدف نظامی در غزه خبر داد که اغلب آن‌ها متعلق به حماس بوده‌اند.

او از کشته شدن دست‌کم ۱۵ عضو حماس و جهاد اسلامی خبر داد و اضافه کرد: «ما در مرحله اول پاسخ‌مان علیه اهداف نظامی غزه هستیم.»

با این حال، به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعدادی از راکت‌ها در شهرهای اسرائیلی سقوط کردند. بر اساس این گزارش، یکی از این راکت‌ها به یک مدرسه اصابت کرد که پیش‌تر در چارچوب اقدام‌های پیشگیرانه و احتیاطی تعطیل شده بود.

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، درخواست ارتش برای بسیج ۵ هزار نیروی ذخیره را تصویب کرد، اما هنوز زمان اجرای این تصمیم مشخص نیست.

درگیری کنونی میان حماس و اسرائیل، که پس از ناآرامی‌های بیت‌المقدس آغاز شد،‌ شدیدترین درگیری‌ دو طرف از سال ۲۰۱۹ ارزیابی شده است.

در سال ۲۰۱۹، دولت اسرائیل بها ابوالعطا، فرمانده ارشد جهاد اسلامی را که مسئول حملات بی‌شمار به اسرائیل بود، از میان برداشت. جهاد اسلامی در واکنش به کشته شدن فرمانده ارشدش، حدود ۵۰۰ موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرد. 

ناآرامی‌های اخیر در بیت‌المقدس پس از آن بالا گرفت که شماری از ساکنان فلسطینی منطقه «شیخ جراح» در بیت‌المقدس شرقی با احتمال رانده شدن از خانه‌هایشان به‌دلیل ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین روبه‌رو شدند.

اتحادیه عرب حملات اسرائیل در غزه را محکوم کرد و اقدام‌های اخیر اسرائیل در بیت‌المقدس را بانی آغاز درگیری میان اسرائیل و حماس دانست. 

یک مقام فلسطینی اعلام کرده است که مصر، قطر و سازمان ملل متحد در تلاش‌اند خشونت‌های فزاینده را متوقف کنند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More