شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

امارات حساب‌های ۱۸ فرد و سازمان متهم به همکاری با قطر را مسدود می‌کند

 

خبرگزاری رسمی امارات متحده‌ی عربی (وام)، روز پنج‌شنبه پنجم مردادماه اعلام کرد که بانک مرکزی این کشور، از تمامی بانک‌ها و موسسه‌های مالی خواسته همکاری خود با ۱۸ فرد و نهاد متهم به همکاری با قطر را، متوقف کنند.

چهار کشور عربی، عربستان، مصر، امارات و بحرین، روز سه‌شنبه‌ی گذشته، ۹ سازمان و ۹ فرد را به اتهام ارتباط با «فعالیت‌های تروریستی قطر»، به فهرست تحریم‌های خود افزوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، درخواست امارات از بانک‌ها و موسسه‌های مالی این کشور،نخستین اقدام مالی کشورهای قطع کننده‌ روابط با دوحه، درمورد فهرست جدید تحریم‌ها علیه قطر به حساب می‌آید.

پیش‌بینی می‌شود که عربستان، مصر و بحرین، اقدام مشابهی را علیه این افراد و نهاد‌ها در پیش گیرند.

بانک مرکزی امارات متحده‌ی عربی به تمام بانک‌ها و موسسات مالی دستور داد کار شناسایی و مسدود کردن تمام دارایی‌های مالی افراد و نهادهایی را که در فهرست تحریم روز سه‌شنبه حضور دارند، آغاز کنند.

این اقدام امارات، نشان می‌دهد که بحران میان دوحه و همسایگانش که در حدود دو ماه پیش آغاز شد، به رغم میانجیگری کویت و حمایت آمریکا، رو به پایان یافتن نیست.  

در همین حال، «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه‌ی امارات متحده عربی، روز چهارشنبه در صفحه توییتر خود اظهار داشت:«ما ناچاریم بدون قطر به حرکت خود ادامه دهیم».

قطر، روز گذشته، انتشار فهرست جدید تحریم‌ها را «ناامید کننده» توصیف کرد و گفته که تمام تلاش‌های دوحه برای مبارزه با افراط‌گرایی به کار بسته شده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More