شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انتقاد مرکل از ترامپ در آستانه دیدار سران G20

 

آنگلا مرکل (Angela Merkel) صدراعظم آلمان درآستانه دیدار هفته آینده سران کشورهای معروف به G20 در هامبورگ انتقادات سختی را متوجه سیاست‌های دونالد ترامپ کرده است.

به گزارش امروز جمعه ۹ تیرماه نشریه پولیتیکو، رئیس جمهوری آمریکا در هفته آینده در ملاقات با سران کشورهای G20 «گفت‌وگوهای چندان راحتی نخواهد داشت.»

پولیتیکو می‌نویسد: «روز گذشته آنگلا مرکل دولت دونالد ترامپ را به خاطر سیاست‌های او در زمینه تجارت بین‌المللی و موضوع معاهده اقلیمی پاریس به باد انتقاد گرفت.»

مرکل در سخنرانی در پارلمان آلمان گفت: «کسانی که فکر می‌کنند راه‌حل مشکلات دنیای امروز ما انزواگرایی و پناه بردن به حفظ تنها منافع کشور خود است سخت در اشتباهند.»

مرکل اضافه کرد: «همکاری‌های چندجانبه تنها پاسخ کارآمد به چالش‌هایی است که کشورهای عضو G20 برای آن دور هم گرد می‌آیند و در رأس این چالش‌ها موضوع‌های مبارزه با تروریسم و مسأله مهاجرت و پناهجویان به کشورهای غرب است.»

به گفته پولیتیکو، با اینکه مرکل در سخنرانی خود از دونالد ترامپ و دولت او مشخصاً نام نبرد، اما اشاره او به موضوع معاهده پاریس برای حفظ محیط زیست جای شکی باقی نگذاشت که طرف صحبت او کیست.

مرکل گفت: «کسی نباید انتظار داشته باشد که گفت‌وگوهای هفته آینده در هامبورگ برای او راحت خواهد بود. صحبت‌های ما بر روی موضوع حفظ محیط زیست هم تمرکز خواهد داشت و هرگونه لاپوشانی بر روی اختلاف‌نظرها غیرصادقانه خواهد بود.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More