شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انتقاد واشنگتن از سرکوب مسلمانان روهینگیا در میانمار

 

فشارهای بین‌المللی بر دولت میانمار، برای پایان عملیات نظامی این کشور علیه شورشیان روهینگیا، با صدور اطلاعیه‌ای ازسوی کاخ سفید در این مورد، افزایش پیدا کرده است.

خبرگزاری رویترز، روز سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه، گزارش داد که تاکنون ۳۰۰هزار مسلمان روهینگیایی برای گریز از بمباران مناطق محل سکونت خود ازسوی ارتش میانمار، به بنگلادش پناه برده‌اند.

امروز دولت آمریکا از حکومت میانمار خواسته تا مسؤولیت حفظ جان مسلمانان میانمار را به‌عهده بگیرد و از دولت بنگلادش تقاضا کرده است تا مرزهای خود را برای بازگشت پناهندگان به کشورشان بازنگه دارد.

دولت میانمار که اعضای آن، از پیروان مذهب بودا هستند، می‌گوید ارتش این کشور در حال نبرد با شورشیان مسلمان وابسته‌به ارتش رهایی‌بخش روهینگیای آراکان (ARSA) است که مسؤول حمله به دو پاسگاه پلیس و یک پادگان نظامی در هفته‌ی گذشته هستند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید: «دولت ایالات متحده آمریکا می‌گوید آواره‌کردن مردم روهینگیا به روش‌های خشونت‌آمیز، نشان داده است که نیروهای امنیتی دولت میانمار، هیچ توجهی به حفظ جان شهروندان کشور خود نداشته‌اند».

دولت آمریکا از پشتیبانان مهم انتقال قدرت از رهبران نظامی میانمار به نیروی میانه‌روی این کشور به رهبری آنگ‌سان‌سوچی (Aung San Suu Kyi) بوده است.

کاخ‌سفید با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «ما از مقامات امنیتی برمه (میانمار) می‌خواهیم تا به حکومت قانون احترام بگذارند و از اعمال خشونت دست بردارند و به آواره‌کردن شهروندان کشورشان از هر جامعه اقلیتی که آنها هستند، پایان دهند».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More